ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوسیال دموکرات‌های آلمان حاضر به گفت‌وگو برای تشکیل دولت ائتلافی شدند

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) که گفته بود در اپوزیسیون می‌ماند و وارد دولت ائتلافی با حزب حاکم دموکرات مسیحی نمی‌شود حاضر شده است تا با این حزب و متحد آن اتحادیه سوسیال – مسیحی بایرن (CSU) وارد گفت‌وگو شود.

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) که گفته بود در اپوزیسیون می‌ماند و وارد دولت ائتلافی با حزب حاکم دموکرات مسیحی نمی‌شود حاضر شده است تا با این حزب و متحد آن اتحادیه سوسیال – مسیحی بایرن (CSU) وارد گفت‌وگو شود.

آندرئا نالس، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان این کشور و مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات در کنگره این حزب در برلین

در پی شکست مذاکرات بین احزاب دموکرات مسیحی (CDU)، سبزها، دموکرات آزاد (FDP) و اتحادیه سوسیال – مسیحی بایرن (CSU) برای تشکیل دولت ائتلافی جدید آلمان، موسوم به ائتلاف جامائیکا، آلمان هنوز نتوانسته است دولت جدید خود را تشکیل دهد.

یکی از احتمالات ممکن تشکیل «ائتلاف بزرگ» بین احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سوسیال – مسیحی بایرن است اما سوسیال دموکرات‌ها ابتدا حاضر به شرکت در چنین دولتی نبودند.

پس از جلسات متعدد در حزب سوسیال دموکرات اکنون گرایش به گفت‌وگو برای تشکیل دولت ائتلافی در این حزب بیشتر شده است.

آندرئا نالس، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان این کشور روز جمعه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر اعلام کرد که در این حزب تصمیم گرفته شد تا با احزاب دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال – مسیحی بایرن وارد گفت‌وگو شوند و این گفت‌وگوها روز چهارشنبه آینده آغاز خواهد شد.

با این حال نالس تأکید کرد که نشست با این دو حزب تنها برای گفت‌وگوست و رهبری حزب سوسیال دموکرات بر آن است که در جریان آن می‌توان دریافت که آیا برای تشکیل دولت می‌توان وارد مذاکره شد یا خیر.

به‌گفته او نخستین جلسه بدون پیش‌شرط خواهد بود اما حزب سوسیال دموکرات نکات مهم بسیاری دارد که در مذاکرات مطرح خواهد کرد، از جمله مسائل مربوط به بیمه شهروندی، مبارزه با فقر و مسکن.

مسائل اساسی برای گفت‌وگو با دموکرات مسیحی‌ها روز گذشته (پنج‌شنبه) در کنگره حزب سوسیال دموکرات تصویب شد.

کنگره سوسیال دموکرات‌های آلمان امروز (جمعه) نیز در برلین ادامه خواهد یافت و در آن درباره سازمان‌دهی و رهبری جدید این حزب تصمیم‌گیری خواهد شد.

مذاکرات چهارجانبه برای تشکیل دولت ائتلافی، موسوم به «ائتلاف جامائیکا» پس از چهار هفته و نیم تبادل نظر و گفت‌وگو، شامگاه یکشنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان، با کنار کشیدن حزب دموکرات آزاد آلمان به شکست انجامید و اکنون سیاستمداران آلمان در پی یافتن راه حلی برای شرایط نوین هستند.

انتخابات سرتاسری آلمان یکشنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهر، برگزار شد و در آن حزب دموکرات ‌مسیحی (حزب آنگلا مرکل) ۳۳ درصد؛ حزب سوسیال‌ دموکرات: ۲۰/۵ درصد؛ حزب آلترناتیو برای آلمان: ۱۲/۶ درصد؛ حزب دموکرات آزاد: ۱۰/۷ درصد؛ حزب چپ‌ها: ۹/۲ درصد و حزب سبزها: ۸/۹ درصد از آرا را به‌دست آوردند. در این انتخابات ۶۰ میلیون نفر حق رأی داشتند که ۷۶/۱ درصد آن‌ها از این حق استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.