ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوميت مريم قربانی‌فر به سه سال حبس

<p>مريم قربانی&zwnj;فر، فعال حقوق زنان در ايران به سه سال حبس محکوم شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای &quot;خانه حقوق بشر ايران&quot;، اين حکم از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به اتهام &quot;اقدام عليه امنيت ملی&quot; و &quot;اجتماع و تبانی عليه نظام&quot; درباره اين قعال حقوق زنان صادر شده است.</p> <p>جلسه رسيدگی به اتهام قربانی&zwnj;فر ششم شهريور ۱۳۹۰ برگزار شده بود.</p> <p>مريم قربانی&zwnj;فر ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. وی تا هشتم فروردين ۱۳۹۰ در زندان بود و سپس با وثيقه آزاد شد.</p> <p>هفته گذشته نيز فرشته شيرازی يکی ديگر از فعالان حقوق زنان در ايران به اتهام &quot;توهين به مقامات، تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومی&quot; به سه سال حبس محکوم شد.</p> <blockquote> <p>احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران در نخستين گزارشی که درباره وضع حقوق بشر در ايران منتشر کرد، اعلام کرد فعالان حقوق زنان که برای برقراری برابری جنسيتی تلاش می&zwnj;کنند، به دليل کارزارها و فعاليت&zwnj;هايشان در مورد حقوق زنان، هدف قرار گرفته&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>فرشته شيرازی علاوه بر حبس همچنين به هفت سال ممنوعيت خروج از ايران محکوم شده است.</p> <p>وی از فعالان کمپين يک ميليون امضا در آمل است که ۱۲ شهريور سال جاری در پی احضار به اداره اطلاعات آمل بازداشت شد.</p> <p>مرضيه وفا&zwnj;مهر نيز به تازگی به دليل بازی در فيلم &quot;تهران من حراج&quot; ساخته گراناز موسوی، از سوی دادگاه انقلاب تهران به يک سال حبس تعزيری و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.</p> <p>وی از تيرماه امسال در بازداشت به سر می&zwnj;برد. مرضيه وفامهر دانش&zwnj;آموخته دانشکده هنرهای زيبای تهران و همسر ناصر تقوايی فيلم&zwnj;ساز ايرانی است.</p> <p>صدور حکم عليه اين هنرمند واکنش&zwnj;های داخلی و بين&zwnj;المللی را به دنبال داشت.</p> <p>احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران نيز در نخستين گزارشی که درباره وضع حقوق بشر در ايران در هفته گذشته منتشر کرد، اعلام کرد: &quot;فعالان حقوق زنان که برای برقراری برابری جنسيتی تلاش می&zwnj;کنند، به دليل کارزارها و فعاليت&zwnj;هايشان در مورد حقوق زنان، هدف قرار گرفته&zwnj;اند.&quot;</p> <p>ايران اما تهام &quot;نقض حقوق بشر و حقوق زنان&quot; را نمی&zwnj;پذيرد و نهادهای بين&zwnj;المللی را متهم می&zwnj;کند که در امور داخلی اين کشور &quot;دخالت می&zwnj;کنند.&quot;</p>

مريم قربانی‌فر، فعال حقوق زنان در ايران به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش تارنمای "خانه حقوق بشر ايران"، اين حکم از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" و "اجتماع و تبانی عليه نظام" درباره اين قعال حقوق زنان صادر شده است.

جلسه رسيدگی به اتهام قربانی‌فر ششم شهريور ۱۳۹۰ برگزار شده بود.

مريم قربانی‌فر ۱۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. وی تا هشتم فروردين ۱۳۹۰ در زندان بود و سپس با وثيقه آزاد شد.

هفته گذشته نيز فرشته شيرازی يکی ديگر از فعالان حقوق زنان در ايران به اتهام "توهين به مقامات، تبليغ عليه نظام و تشويش اذهان عمومی" به سه سال حبس محکوم شد.

احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران در نخستين گزارشی که درباره وضع حقوق بشر در ايران منتشر کرد، اعلام کرد فعالان حقوق زنان که برای برقراری برابری جنسيتی تلاش می‌کنند، به دليل کارزارها و فعاليت‌هايشان در مورد حقوق زنان، هدف قرار گرفته‌اند

فرشته شيرازی علاوه بر حبس همچنين به هفت سال ممنوعيت خروج از ايران محکوم شده است.

وی از فعالان کمپين يک ميليون امضا در آمل است که ۱۲ شهريور سال جاری در پی احضار به اداره اطلاعات آمل بازداشت شد.

مرضيه وفا‌مهر نيز به تازگی به دليل بازی در فيلم "تهران من حراج" ساخته گراناز موسوی، از سوی دادگاه انقلاب تهران به يک سال حبس تعزيری و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

وی از تيرماه امسال در بازداشت به سر می‌برد. مرضيه وفامهر دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زيبای تهران و همسر ناصر تقوايی فيلم‌ساز ايرانی است.

صدور حکم عليه اين هنرمند واکنش‌های داخلی و بين‌المللی را به دنبال داشت.

احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران نيز در نخستين گزارشی که درباره وضع حقوق بشر در ايران در هفته گذشته منتشر کرد، اعلام کرد: "فعالان حقوق زنان که برای برقراری برابری جنسيتی تلاش می‌کنند، به دليل کارزارها و فعاليت‌هايشان در مورد حقوق زنان، هدف قرار گرفته‌اند."

ايران اما تهام "نقض حقوق بشر و حقوق زنان" را نمی‌پذيرد و نهادهای بين‌المللی را متهم می‌کند که در امور داخلی اين کشور "دخالت می‌کنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.