ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه تهران گشت ویژه تشکیل می‌دهد

فرمانده سپاه تهران با اعلام تشکیل گشت ویژه خطاب به نمایندگان شورای شهر تهران گفته از تریبون عمومی از ما انتقاد نکنید، آدرس و شماره تلفن ما مشخص است.

فرمانده سپاه تهران اعلام کرد که این نیرو برای جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش گشت‌های ویژه ایحاد می‌کند.

فرمانده سپاه تهران خبر تشیکل گشت سپاه را در شورای شهر تهران اعلام کرد

محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران این موضوع را در جلسه بیست‌وهشتم شورای شهر تهران اعلام کرد.

این مقام ارشد نظامی گفت سپاه برای ارتقای وضعیت تهران چند طرح در دستور کار دارد که یکی از آنها ایجاد گشت‌هایی «برای جلوگیری از سرقت و برخورد با اوباش» است.

در طول سال‌های گذشته نیروی انتظامی اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و برخورد با متهمانی که اصطلاحاً «اراذل و اوباش» نامیده می‌شوند را بر عهده داشت. نهادهای ناظر بر حقوق بشر و فعالان اجتماعی همواره نسبت به خشونت و برخورد تحقیرآمیز پلیس ایران در اجرای این طرح‌هایی انتقاد کرده‌اند.

فرمانده سپاه: از تریبون عمومی از ما انتقاد نکنید

محمدرضا یزدی در بخش پایانی سخنانش از نمایندگان شورای شهر خواست تا از سپاه در تریبون عمومی انتقاد نکنند: «ما را انتقاد کنید و ما را از تریبون عمومی انتقاد نکنید».

فرمانده سپاه تهران خطاب به نمایندگان شورای شهر گفت «شماره تلفن و مکان ما مشخص است. از تریبون عمومی ما را صدا نزنید و اگر انتقادات درست بود، حتما ضمن تشکر، نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کنیم».

در پایان صحبت‌های فرمانده سپاه، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران به نمایندگان اجازه پرسش نداد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قیصر

    هرگونه تلاش و کوششی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی از سوی هر شخص و نهاد وارگانی سربزند بسیار پسندیده و قابل ستایش است منجمله احساس مسئولیت در این راستا توسط فرماندهان و سرداران و تصمیم گیرندگان در سپاه ، نهادی که ریشه های آن از بطن جامعه و در بین توده مردم قوت گرفته است . اما همانطور که در گزارش فوق هم اشاره شده افکار عمومی همواره نسبت به خشونت و برخورد تحقیرآمیز در اجرای اینگونه طرح‌ها منتقد بوده که نتایج نه چندان رضایت بخش برخورد های خشونت آمیز هم موید صحت انتقادها بوده است . شاید اگر برادران محترم که دغدغه ارتقاء امنیت اجتماعی را دارند بجای برخوردهای فیزیکی با سارقان و اوباش ، ضمن پیگیری روش اندرز و نصیحت و آموزش تهذیب نفس و اخلاق به افرادیکه بهر دلیلی از راه صحیح زندگی خارج شده و در مسیر غلطی افتاده اند هر کدام با استفاده از سرمایه های مالی خود دو سه نفر یا بیشتر از این جوانان را اصطلاحا به زیر پر وبال خود گرفته و با ایجاد زمینه فعالیت مشروع شغلی و اقتصادی برای آنها از قبیل راه اندازی کارگاه تولیدی و یا مرکز تجاری از قبیل فروشگاه های مختلف و یا مراکز صنفی خدماتی اینگونه مجرمان را از ادامه مسر غلط زندگی بازگردانده و با ایجاد امید به آینده انگیزه زدودن خصائص غیر اخلاقی را از وجودشان در آنان بیدار نمایند چرا که نتایج بسیاری از پژوهشهای اجتماعی بر این مهم تأکید دارند که فقر اقتصادی مهمترین زمینه بروز و رشد آسیبهای اجتماعی در بین جوانان کشور است. شاید بسیاری به این نظر ایراد بگیرند و این روش را غلط دانسته ویا حداقل آن را از وظایف دیگر نهادها بدانند اما احتمالا ا گر این سرداران عزیز با توجه به کثرت تعدادشان و قابل توجه بودن توانائیهای مالی و اقتصادیشان چنانچه به روش فوق وارد این میدان شوند نه تنها اجر معنوی عظیمی را نصیب خود میکنند چرا که با این عمل نه تنها افرادی را از تباهی نجات میدهند بلکه خانواد ه های آنان را نیز از خطر متلاشی شدن نجات میدهند و قطعا نتایج مثبت و ثمر بخشی خواهند گرفت که میتواند طلایه دار ایجاد تحول در نگرش و روشهای مبارزه با آسیبهای اجتماعی جامعه امروز ما باشد و از سوئی سبب رشد و توسعه اقتصادی نسبی جامعه نیز بشود .انشاء الله.

  • ابراهیم

    چرا یک ارگان سپاه گشت ویژه (موازی کاری با نیوری انتظامی) امنیت-اطلاعاتی چند منظوره که به قول فرمانده کلش هدف اصلی حفظ نظام است و حفظ تمامیت راضی وظیفه اولش نیست ! (نقل به مضمون مصحابه فرمانده سپاه در تلویزیون). در واقع سپاه دارد دولت و حکومت موازی خودش کامل میکند. اینها از نیوری انتظامی تا سپاه و خود دولت مجلس همه کارگزران و خدمه رهبری هستند، معلوم نیست نهاد رهبری چرا دارد این همه موازی کاری ایجاد میکند. هزینه هیا موازی کاری برای چیست؟ اگر نیوری انظتامی نیور کم دارد که استخدام کند. اگر فساد و ناکارمدی است که حل کند. اگر نیوری انظامی به دلیل کمبود نیور یا فساد و ناکرامی نمیتواند ، پس دیر یا زود سپاه هم آلوده میشود. بایتس دید چرا نیروهای انتظامی رفیق قافله و شریک دزد شده اند؟ چرا در زیر نظر نیروی انتظامی، این همه قاچاق و سرقت یا جنایت و ظلم میوشد؟ سپاه هم قطعا دچار همین مشکل خواهد شد، باید دید چرا رژیم اداری در ایران این قدر ناکرامد و الوده به فساد است. از طرفی با توجعه اتهاماتی سنگین که بهس پاه است از جمله دخالت در امور اقتصادی و تجارت تا قاچقا، ممکن است کم کم بخواهند تمام زمام امور بگیرند و از شر رقبا مانند نیوری انتاظامی ودولت راحت شوند، دیگر نه باجی و معماله پشت پرده ای و مثلا دیگر نیازی به اصلاح طلب کذایی و اعتدالی حرفی نداشته بانشد. خودشان ببرند و بدوزند..