ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست وزیر خارجه ایران از اتحادیه اروپا: میانجیگری برای گفت‌وگو با همسایگان

محمد جواد ظریف با دفاع از برجام و برنامه موشکی ایران، به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده از سیاست‌های آمریکا فاصله بگیرد و به عنوان میانجی در بحران خاورمیانه نقش فعال‌تری ایفا کند.

محمد جواد ظریف در یادداشتی که در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر کرده، دولت آمریکا را به عهدشکنی متهم کرده و از اتحادیه اروپا خواسته است به عنوان میانجی در خاورمیانه نقش فعال‌تری ایفا کند. وزیر خارجه ایران با دفاع از برنامه‌هسته‌ای و برنامه موشکی جمهوری اسلامی از اتحادیه اروپا دعوت کرده که برای شکل‌گیری «گفت‌وگوهای منطقه‌ای» بین ایران و کشورهای عربی پیشقدم شود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در یادداشتی که در نیویورک‌تایمز منتشر کرده از اتحادیه اروپا خواسته است از سیاست‌های آمریکا برای تضعیف برجام دست بردارد:

«توافق هسته‌ای یک نمونه نادر از پیروزی دیپلماسی بر تقابل است.  تضعیف این توافق یک اشتباه خواهد بود. اروپا نباید به عزم واشنگتن برای تغییر توجهات به یک بحران غیر ضروری دیگر تن دهد- چه برنامه موشکی دفاعی ایران باشد و چه حضور و نفوذ منطقه‌ای ایران.»

 فرانسه پیش از این در چندین نوبت خواهان افزودن مکمل‌هایی به برجام برای محدود کردن برنامه موشکی ایران شده بود. اما جمهوری اسلامی اعلام کرده که برنامه موشکی‌اش دفاعی و نه تهاجمی‌ست. وزیر خارجه ایران یک بار دیگر این موضوع را یادآوری کرده است:

«تعهد ما به دفاع مشروع تنها یک شعار نیست. ما از موشک‌های خود صرفاً علیه معدودی دشمنان پلید استفاده کرده‌ایم: رژیم صدام حسین و متحدان تروریست‌ آن و داعش. و حملات ما در پاسخ به کشتار بی‌رحمانه مردم ایران توسط آنها بود.»

وزیر خارجه ایران، اتحادیه اروپا را دعوت کرده که در برگزاری اجلاسی بین ایران و عربستان سعودی و متحدانش پیشقدم شود:

«"جمع گفت‌وگوی منطقه‌ای" به عنوان روشی برای گرد هم آوردن ایران و همسایگانش در تلاش مشترک برای صلح. ما امیدواریم که بازیگران مسئول فرامنطقه‌ای تلاش خود را در جهت قانع کردن متحدانشان در منطقه برای جدی گرفتن پیشنهاد ما متمرکز کنند. فکر می‌کنیم این می‌تواند یک شروع خوب باشد و ما بار دیگر از همه همسایگانمان برای  مشارکت دعوت می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.