ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح سوال از احمدی‌نژاد "منتفی" شد

<p>حسين سبحانی&zwnj;نيا، عضو هيات رئيسه مجلس ايران گفت شماری از نمايندگان مجلس امضای خود را از طرح سوال از محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران پس گرفته&zwnj;اند و اين طرح &quot;منتفی&quot; شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سبحانی&zwnj;نيا دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ به تارنمای &quot;خانه ملت&quot; گفت: &quot;قبلاً اعلام شده بود که ۱۰۰ امضا برای طرح سوال از رئيس&zwnj;جمهور جمع شده اما به دنبال پس گرفتن امضا از سوی تعدادی از نمايندگان، تعداد امضاها به زير ۷۵ امضا کاهش پيدا کرده است.&quot;</p> <p>بر اساس قوانين ايران، طرح سوال از رئيس&zwnj;جمهور با يد دست&zwnj;کم امضای &quot;يک چهارم&quot; نمايندگان مجلس را داشته باشد. </p> <p>طرح سوال از احمدی&zwnj;نژاد، نخستين طرح در زمينه سوال مجلس از رئيس&zwnj;جمهور در تاريخ جمهوری اسلامی ايران بود.</p> <blockquote> <p>علی مطهری، نماینده مجلس ایران از &quot;معاونان پارلمانی هيأت دولت و برخی از اعضای هيأت رئيسه مجلس&quot; به&zwnj;عنوان &quot;دو لبه تيغه يک قيچی&quot; نام برد که به نمايندگان فشار وارد کرد تا امضای خود را پس بگيرند</p> </blockquote> <p>شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست&zwnj;کم ۷۳ امضا داشته باشد. اما امضاهای اين طرح به ۷۱ نفر کاهش پيدا کرده است.</p> <p>در همين حال علی مطهری، از طراحان اصلی طرح سوال از احمدی&zwnj;نژاد در گفت وگو با خبرگزاری مهر از &quot;معاونان پارلمانی هيأت دولت و برخی از اعضای هيأت رئيسه مجلس&quot; به&zwnj;عنوان &quot;دو لبه تيغه يک قيچی&quot; نام برد که &quot;به نمايندگان فشار وارد کرد تا امضای خود را پس بگيرند.&quot;</p> <p>مطهری که ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در اعتراض به مطرح نشدن طرح سوال از احمدی&zwnj;نژاد از سمت خود استعفا کرد، افزود: &quot;نماينده هم يک انسان است و ممکن است وقتی از چند طرف تحت فشار قرار می&zwnj;گيرد و به او گفته می&zwnj;شود فلان پروژه عمرانی حوزه انتخابيه &zwnj;ت متوقف می&zwnj;شود، عقب&zwnj;نشينی کند. چون تعهداتی نسبت به موکلين خود دارد.&quot;</p> <p>به گفته وی،&quot;با همه اين فشارها ۷۱ نماينده مقاومت کرده و امضای خود را پس نگرفته&zwnj;اند و اضافه&zwnj;کردن دو سه امضای کسری هم کار مشکلی نيست.&quot;</p> <p>در همين حال مجلس اعلام کرد هفته آينده استعفای علی مطهری را مورد بررسی قرار می&zwnj;دهد.</p> <p>مطهری در نامه استعفايش نوشته بود: &quot;در مقابل رئيس&zwnj;جمهوری که علناً می&zwnj;گويد فلان قانون را اجرا نمی&zwnj;کنم، آيا ما حق يک سؤال نداريم؟ آن هم سئوالی که رای&zwnj;گيری برای قانع&zwnj;شدن يا نشدن مجلس ندارد. آيا امضای ۱۰۰ نماينده ارزش توجه ندارد؟&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;دوستان نادان رئيس&zwnj;جمهور و دولت و دشمنان دانای آن&zwnj;ها&quot; دو گروهی هستند که با سوال از احمدی&zwnj;نژاد مخالفت می&zwnj;کنند.</p> <p>وی در انتهای اين نامه اعلام کرد به دليل اينکه مجلس نمی&zwnj;تواند از اختيارات قانونی خود استفاده کند، از نمايندگی استعفا می&zwnj;دهد.<br /> </p>

حسين سبحانی‌نيا، عضو هيات رئيسه مجلس ايران گفت شماری از نمايندگان مجلس امضای خود را از طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران پس گرفته‌اند و اين طرح "منتفی" شده است.

سبحانی‌نيا دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ به تارنمای "خانه ملت" گفت: "قبلاً اعلام شده بود که ۱۰۰ امضا برای طرح سوال از رئيس‌جمهور جمع شده اما به دنبال پس گرفتن امضا از سوی تعدادی از نمايندگان، تعداد امضاها به زير ۷۵ امضا کاهش پيدا کرده است."

بر اساس قوانين ايران، طرح سوال از رئيس‌جمهور با يد دست‌کم امضای "يک چهارم" نمايندگان مجلس را داشته باشد.

طرح سوال از احمدی‌نژاد، نخستين طرح در زمينه سوال مجلس از رئيس‌جمهور در تاريخ جمهوری اسلامی ايران بود.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران از "معاونان پارلمانی هيأت دولت و برخی از اعضای هيأت رئيسه مجلس" به‌عنوان "دو لبه تيغه يک قيچی" نام برد که به نمايندگان فشار وارد کرد تا امضای خود را پس بگيرند

شمار نمايندگان مجلس ايران در حال حاضر ۲۹۰ نفر است که بايد اين طرح دست‌کم ۷۳ امضا داشته باشد. اما امضاهای اين طرح به ۷۱ نفر کاهش پيدا کرده است.

در همين حال علی مطهری، از طراحان اصلی طرح سوال از احمدی‌نژاد در گفت وگو با خبرگزاری مهر از "معاونان پارلمانی هيأت دولت و برخی از اعضای هيأت رئيسه مجلس" به‌عنوان "دو لبه تيغه يک قيچی" نام برد که "به نمايندگان فشار وارد کرد تا امضای خود را پس بگيرند."

مطهری که ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در اعتراض به مطرح نشدن طرح سوال از احمدی‌نژاد از سمت خود استعفا کرد، افزود: "نماينده هم يک انسان است و ممکن است وقتی از چند طرف تحت فشار قرار می‌گيرد و به او گفته می‌شود فلان پروژه عمرانی حوزه انتخابيه ‌ت متوقف می‌شود، عقب‌نشينی کند. چون تعهداتی نسبت به موکلين خود دارد."

به گفته وی،"با همه اين فشارها ۷۱ نماينده مقاومت کرده و امضای خود را پس نگرفته‌اند و اضافه‌کردن دو سه امضای کسری هم کار مشکلی نيست."

در همين حال مجلس اعلام کرد هفته آينده استعفای علی مطهری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مطهری در نامه استعفايش نوشته بود: "در مقابل رئيس‌جمهوری که علناً می‌گويد فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، آيا ما حق يک سؤال نداريم؟ آن هم سئوالی که رای‌گيری برای قانع‌شدن يا نشدن مجلس ندارد. آيا امضای ۱۰۰ نماينده ارزش توجه ندارد؟"

به گفته وی "دوستان نادان رئيس‌جمهور و دولت و دشمنان دانای آن‌ها" دو گروهی هستند که با سوال از احمدی‌نژاد مخالفت می‌کنند.

وی در انتهای اين نامه اعلام کرد به دليل اينکه مجلس نمی‌تواند از اختيارات قانونی خود استفاده کند، از نمايندگی استعفا می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • adel

    خدا را صد هزار بار شکر که در کشور ما نه فساد ، نه دزدی ، نه چپاول نه وابستگی و ‫تمایل به مال دنیا و قدرت وجود دارد. ‫خدا را صد هزار بار شکر که نخبگان و نمایندگان کشور ما در تصمیمات خود مصمم و فاطع و با بصیرت ‫بوده و اگر خورشید را در دست راست آنها بگذارنند و ماه را در دست چپشان ‫هرگز از راه ‫حق چشم نمی پوشانند. ‫خدا را صد هزار بار شکر که در کشور ما راه حسینی و مرام علی ابن ابی طالب در اعمال ‫و رفتار و گفتار ‫و نحوه زندگی نخبگان نمایان می باشد. ‫خدا را صد هزار بار شکر که .....................................................