ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت امور خارجه: موضوع نازنین زاغری از منظر انسان‌دوستانه بررسی می‌شود

بهرام قاسمی گفته است گرچه نازنین زاغری دو تابعیتی است اما از نظر ما او یک ایرانی است که در سیستم قضایی ایران محکوم شده‌ و دوران محکومیت خود را طی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید مطرح شدن موضوع نازنین زاغری-راتکلیف، زندانی سیاسی دو تابعیتی، در سفر اخیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران گفت این موضوع با توجه به مسائل انسان‌دوستانه با مقامات قوه قضاییه مطرح و بررسی می‌شود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی در عین حال گفته است زاغری دو تابعیتی است اما از نظر ما او یک ایرانی است که در سیستم قضایی ایران محکوم شده‌ و دوران محکومیت خود را طی می‌کند.

قاسمی، روز دوشنبه ۲۰ آذر در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: «در این سفر در مورد مجموعه‌ای از مسائل متعدد با موضوعات مختلف گفت‌وگو شد. یکی از موضوعاتی که آقای جانسون در این سفر مطرح کردند، موضوع خانم زاغری بود.»

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه ایران در جریان این گفت‌وگوها اعلام کرده که با توجه به مسائل انسان‌دوستانه موضوع نازنین زاغری را با مقامات قوه قضاییه مطرح می‌کند، اما این یک «موضوع قضایی» است.

پیش از این یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده بود بوریس جانسون با حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران نیز گفت و گوی «سرراستی» درباره نازنین زاغری‌ داشته و خواهان آزادی او شده.

وزیر امور خارجه بریتانیا اما در حالی به لندن بازگشت که نه با نازنین زاغری دیدار کرد و نه از دستیابی به طرح مشخصی برای آزادی او سخن گفت.

نازنین زاغری-راتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی که با بخش خیریه و آموزش بنیاد رویترز همکاری داشته، خرداد ماه سال گذشته و هنگامی که قصد بازگشت به بریتانیا را داشت، از سوی سپاه پاسداران در فرودگاه خمینی تهران بازداشت و به مکانی نامعلوم در استان کرمان منتقل شد.

علت دستگیری و اتهامات زاغری به درستی معلوم نیست اما به گفته خانواده او «مسائل امنیتی و جاسوسی» از اتهامات علیه او بوده‌اند.

قاضی ابوالقاسم صلواتی در دادگاه او را به پنج سال زندان تعزیری محکوم کرد اما مقامات قضایی ایران ۱۳ آبان ماه امسال اتهامات امنیتی و پرونده جدیدی را علیه او مطرح کردند. اتهاماتی که ممکن است طول مدت زندان او را به بیشتر از پنج سال (محکومیت فعلی او) افزایش دهد.

قرار بود دادگاه بررسی اتهامات تازه نازنین زاغری همزمان با سفر بوریس جانسون به تهران برگزار شود که این اتفاق نیفتاد و دادگاه برگزار نشد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.