ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منصور ارباب سير اتهام "توطئه ترور" را نپذيرفت

<p>منصور ارباب سير، يکی از شهروندان ايالات متحده آمريکا که تابعيت ايرانی نيز دارد، اتهام دست داشتن در &quot;توطئه ترور&quot; را نپذيرفت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش روزنامه آمريکايی &quot;يو.&zwnj;اس.&zwnj;تو دی&quot;، ارباب سیر که روز دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ با لباس زندانی در دادگاه حاضر شد، خود را &quot;بی&zwnj;گناه&quot; دانست.</p> <p>ارباب سير ۵۶ ساله از سوی آمريکا متهم شده است که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به &quot;تبهکاران&quot;، آن&zwnj;ها را مأمور ترور عادل الجبير، سفير عربستان کند و يک رشته بمب&zwnj;گذاری نيز در آمريکا انجام دهند.</p> <p>آمريکا همچنين می&zwnj;گويد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران اين توطئه ترور را هدايت می&zwnj;کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام&zwnj;های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.</p> <p>محمد خزاعی، نماينده ايران در سازمان ملل اين اتهام عليه جمهوری اسلامی را &quot;بی&zwnj;اساس&quot; خوانده است.</p> <blockquote> <p>ارباب سير از سوی آمريکا متهم شده است که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به &quot;تبهکاران&quot;، آن&zwnj;ها را مأمور ترور عادل الجبير، سفير عربستان کند و يک رشته بمب&zwnj;گذاری نيز در آمريکا انجام دهند</p> </blockquote> <p>آيت&zwnj;&zwnj;الله خامنه&zwnj;&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز با رد اتهامات مطرح شده عليه ايران گفت: &quot;آن&zwnj;ها با نسبت دادن يک تهمت مُهمَل و بی&zwnj;&zwnj;معنا به چند ايرانی تلاش کردند بهانه&zwnj;&zwnj;ای به&zwnj;دست آورند و جمهوری اسلامی ايران را به&zwnj;عنوان مدافع تروريسم مورد هجوم تبليغاتی سياسی قرار دهند اما اين توطئه نيز نگرفت و نخواهد گرفت.&quot;</p> <p>همچنين وزارت امور خارجه ايران با احضار کاردار سوئيس در تهران که حافظ منافع آمريکا است، خواهان دسترسی کنسولی به منصور ارباب سير در زندان شده است.</p> <p>به گفته محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران &quot;ايجاد اختلاف در روابط ايران و عربستان به منظور تسلط بر منطقه و تحت&zwnj;الشعاع قرار دادن مسائل و مشکلات داخلی آمريکا از مهم&zwnj;ترين عوامل طرح اين ادعای بی&zwnj;اساس و اتهام عليه ملت ايران است.&quot;</p> <p>سابرينا صراف، وکيل تسخيری ارباب سير گفت دادگاه روز دوشنبه چند دقيقه بيشتر طول نکشيد.</p> <p>نخستين جلسه رسيدگی به اتهامات منصور ارباب سير، چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ به رياست &quot;جان اف کنيان&quot;&zwnj;برگزار خواهد شد.</p> <p>آمريکا علاوه بر ارباب سير، از &quot;غلام شکوری، عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی&quot; اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.</p> <p>آمريکا و اتحاديه اروپا اين پنج نفر را تحريم کرده&zwnj;اند. اين تحريم شامل مسدودکردن دارايی&zwnj;های انان در اروپا و آمريکا می شود.</p> <p>در همين حال بان چندی پيش بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل پرونده &quot;توطئه ترور&quot; را که شامل اسناد آمريکا، ايران و عربستان است ۲۵ مهر به شورای امنيت فرستاد.</p>

منصور ارباب سير، يکی از شهروندان ايالات متحده آمريکا که تابعيت ايرانی نيز دارد، اتهام دست داشتن در "توطئه ترور" را نپذيرفت.

به گزارش روزنامه آمريکايی "يو.‌اس.‌تو دی"، ارباب سیر که روز دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ با لباس زندانی در دادگاه حاضر شد، خود را "بی‌گناه" دانست.

ارباب سير ۵۶ ساله از سوی آمريکا متهم شده است که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به "تبهکاران"، آن‌ها را مأمور ترور عادل الجبير، سفير عربستان کند و يک رشته بمب‌گذاری نيز در آمريکا انجام دهند.

آمريکا همچنين می‌گويد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران اين توطئه ترور را هدايت می‌کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.

محمد خزاعی، نماينده ايران در سازمان ملل اين اتهام عليه جمهوری اسلامی را "بی‌اساس" خوانده است.

ارباب سير از سوی آمريکا متهم شده است که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به "تبهکاران"، آن‌ها را مأمور ترور عادل الجبير، سفير عربستان کند و يک رشته بمب‌گذاری نيز در آمريکا انجام دهند

آيت‌‌الله خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز با رد اتهامات مطرح شده عليه ايران گفت: "آن‌ها با نسبت دادن يک تهمت مُهمَل و بی‌‌معنا به چند ايرانی تلاش کردند بهانه‌‌ای به‌دست آورند و جمهوری اسلامی ايران را به‌عنوان مدافع تروريسم مورد هجوم تبليغاتی سياسی قرار دهند اما اين توطئه نيز نگرفت و نخواهد گرفت."

همچنين وزارت امور خارجه ايران با احضار کاردار سوئيس در تهران که حافظ منافع آمريکا است، خواهان دسترسی کنسولی به منصور ارباب سير در زندان شده است.

به گفته محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران "ايجاد اختلاف در روابط ايران و عربستان به منظور تسلط بر منطقه و تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل و مشکلات داخلی آمريکا از مهم‌ترين عوامل طرح اين ادعای بی‌اساس و اتهام عليه ملت ايران است."

سابرينا صراف، وکيل تسخيری ارباب سير گفت دادگاه روز دوشنبه چند دقيقه بيشتر طول نکشيد.

نخستين جلسه رسيدگی به اتهامات منصور ارباب سير، چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ به رياست "جان اف کنيان"‌برگزار خواهد شد.

آمريکا علاوه بر ارباب سير، از "غلام شکوری، عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی" اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.

آمريکا و اتحاديه اروپا اين پنج نفر را تحريم کرده‌اند. اين تحريم شامل مسدودکردن دارايی‌های انان در اروپا و آمريکا می شود.

در همين حال بان چندی پيش بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل پرونده "توطئه ترور" را که شامل اسناد آمريکا، ايران و عربستان است ۲۵ مهر به شورای امنيت فرستاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    امریکا تلاشش براین است که رون دانتخابات مجلس را باچنین حربه ائی تحت الشعاع قرار دهد و صدای نیروهای دمکرات ایرانی را توسط افراطیون اسلامی با اتهام مزدور امریکا خفه کند و اختلافات سیاسی بیشتری را موجب گردد.هجوم همه جانبه به سیاستمداران امریکائی و غربی و صهیونیستها در رابطه با دخالتها و توطعه های انان مانع از هرگونه تهمت زنی توسط مسئولین ایرانی شده و آزادی انتقاد سیاسی جدی در ایران را موجب میشود.حتی اگر فرض کنیم که افراطیون اسلامی با دامن زدن به این بازی کودکانه قصد تبلیغ برای خود داشته اند و تلاش کرده اند که با براه انداختن جنجال حقانیت خود را ثابت و صدای مخالفان را خفه کنند،ما حق نداریم که از امریکا و غرب که خود تولیدکنندگان حرفه ای تروریست هستند حمایت کنیم.حد اقل کاری که میتوانیم بکنیم بی طرف باشیم.اما مخالفت باسیاستهای تحریم و ایران هراسی یعنی دو هدف را با یک تیر زدن و بدین طریق هم جلوی امریکایان جنایتکار می ایستیم و هم با حیله گریهای حامیان دیکتاتوری و دزدان بیت المال و ستمگر داخلی متحد میشویم.به امید انروز تاریخی

  • کاربر مهمان

    "و هم با حیله گریهای حامیان دیکتاتوری و دزدان بیت المال و ستمگر داخلی متحد میشویم" یعنی ایرانی ها حیله گر و دزد هستند !!!!!