ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأسیس سالن سینما در عربستان آزاد شد

پادشاهی سعودی اعلام کرد که

پادشاهی سعودی اعلام کرد که تأسیس سالن سینما در عربستان سعودی آزاد شده است. از اوایل سال ۲۰۱۸ نخستین سالن‌های سینما در این کشور افتتاح می‌شوند.

وجده، در آرزوی یک دوچرخه. نخستین فیلم عربستان سعودی (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر فرهنگ پادشاهی سعودی دوشنبه ۱۱ دسامبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۸ تأسیس سالن‌های سینما در این کشور آزاد است:

«کمیسیون ویژه رسانه‌های شنیداری و تصویری نخستین گام‌ها را برای صدور مجوز تأسیس سالن‌های سینما [در عربستان سعودی] برداشت. انتظار می‌رود که تا مارس ۲۰۱۸ نخستین سالن‌های سینما در عربستان افتتاح شوند.»

تاکنون فقط در شهر «خبر» عربستان یک سالن سینمای کوچک وجود داشت که بیشتر فیلم‌های مستند محصول عربستان را به نمایش می‌گذاشت. «کیف‌الحال» نخستین فیلم سینمایی محصول عربستان سعودی در سال ۲۰۰۶ تولید شده و بازیگر زن آن هم یک هنرپیشه اردنی‌ست.

فیلم «وجده» (۲۰۱۳ ) ساخته هیفا منصور نخستین فیلم محصول عربستان است که همه عوامل آن هم عربستانی هستند. این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت.

در این فیلم «وجده» دختر یازده ساله‌ای است که در ریاض زندگی می‌کند. او آرزو دارد که یک دوچرخه سبز داشته باشد و بتواند با عبدالله، یکی از بچه‌های محله مسابقه دهد، اما بر اساس قوانین کشور عربستان دختران حق دوچرخه‌سواری ندارند و برای همین هم هر چه اصرار می‌کند، مادرش برایش دوچرخه نمی‌خرد. از طرف دیگر مادر وجده با شوهرش که قصد دارد یک بار ازدواج کند و سر او هوو بیاورد درگیر است و در این میان وجده تلاش می‌کند خودش پول خرید دوچرخه رؤیایی‌اش را فراهم کند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.