ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح استیضاح وزیر کار با امضای۵۰ نماینده تهیه شد

بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی را امضا کردند.

بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی را امضا کردند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی

حسین مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس در این‌باره به خبرگزاری تسنیم گفت: «وزیر کار در جلسه رأی اعتماد قول‌ داد تا اوضاع وخیم کارگران در کشور را بهبود دهد، متأسفانه تاکنون ربیعی وعده‌های خود را عملیاتی نساخته و تمهیداتی هم برأی مشکل آن‌ها اندیشیده نشده است.»

او با بیان این‌که علی ربیعی نظارت مناسبی بر زیر مجموعه خود ندارد، گفت: «شخصی باید سکاندار وزارت کار می‌شد که جوان و فعال‌تر بود.»

به‌گفته مقصودی طرح استیضاح وزیر کار پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان در هفته آینده تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد.

این طرح در ۲۶ محور تدوین شده است، از جمله این محورها می‌توان به این‌ها اشاره کرد: سوء مدیریت در سازمان بازنشستگی کشور و بسیاری از شرکت‌های وابسته؛ سوء مدیریت و عدم نظارت در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی؛ افزایش نرخ بیکاری در کشور؛ عدم موفقیت در توسعه نظام تأمین اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی و کاهش نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال کشور.

علی ربیعی ۲۹ مرداد سال جاری با ۱۹۱ رأی موافق و ۷۹ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۸۸ رأی نمایندگان مجلس بار دیگر رأی اعتماد مجلس را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم کسب کرد.

این در حالی بود که عملکرد وزارت کار طی چهار سال گذشته با انتقاد و اعتراض فعالان کارگری و کارشناسان اقتصادی و اجتماعی همراه بود.

ارائه دوباره لایحه اصلاح قانون کار در تابستان سال گذشته به مجلس که پس از اعتراض گسترده کارگران از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس رد شد، طرح کارورزی که اعتراض بسیاری از فعالان و کنشگران در ایران را برانگیخته، ممانعت از تعیین حداقل دستمزد بر مبنای سبد معیشت، تشکیل پرونده قضایی برأی کارگران معترض، کشته شدن کارگران در معدن یورت و افزایش آمار مرگ کارگران و همچنین افزایش دوباره نرخ بیکاری بخشی از کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم است.

مجلس در روز ۱۲ مهر سال جاری نیز با ۱۲۶ رأی موافق٬ به علی ربیعی کارت زرد داده بود. دلیل صدور این کارت زرد٬ پرسشی از ربیعی در مورد «در اختیار گرفتن بازار کار کشور و فرصت‌های شغلی آن از سوی اتباع بیگانه» اعلام شد.

ربیعی پیش از این عضو شورأی عالی امنیت ملی، عضو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور رئیس جمهوری در دولت محمد خاتمی، معاون حقوقی وزارت اطلاعات در دولت هاشمی رفسنجانی و از فرماندهان سپاه پاسداران در سال‌های نخست پس از استقرار جمهوری اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.