ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار محمود عباس از قاهره و سپس استانبول

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه سفر خود به مصر را آغاز کرد. او با هدف گفت‌وگو با متحدان فلسطین در جریان به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس توسط دولت آمریکا به عنوان پایتخت اسرائیل به کشورهای منطقه از جمله ترکیه سفر خواهد کرد‌.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه ۱۱ دسامبر / ۲۰ آذر سفر خود به مصر را آغاز کرد. او با هدف گفت‌وگو با متحدان فلسطین در جریان به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به‌عنوان پایتخت اسرائیل توسط دولت آمریکا به کشورهای منطقه از جمله ترکیه سفر خواهد کرد‌.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر (راست) و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر روز دوشنبه با محمود عباس دیدار می‌کند. مصر همواره نقش میانجی را بین اسرائیل و فلسطین ایفا کرده است.

عباس سپس به استانبول خواهد رفت و در آن‌جا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. اردوغان اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود «از تمام امکانات» بهره خواهد گرفت تا مانع از تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس (اورشلیم) شود.

در دو روز گذشته وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره گرد هم آمدند و از واشنگتن خواستند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. آن‌ها این تصمیم را «نقض خطرناک» حقوق بین‌الملل دانستند. با این حال، هیچ اقدام مشخصی اتخاذ نشد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی محمود عباس روز دوشنبه به خبرگزاری رسمی فلسطین، «وفا»، گفت لازم است که «اعراب و فلسطینی‌ها در مراحل بعدی اقدامات جسورانه‌ای را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.