ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسيدگی قوه قضائيه ايران به ۱۰۰ پرونده تجاوز جنسی در مهر ۱۳۹۰

<p>آيت&zwnj;الله احمد محسنی گرکانی، رئيس ديوان عالی جمهوری اسلامی ايران از رسيدگی و صدور حکم برای ۱۰۰ پرونده تجاوز جنسی در مهر ۱۳۹۰ خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت&zwnj;الله محسنی گرکانی روز سه&zwnj;شنبه سوم آبان ۱۳۹۰ در نشست هيأت عمومی ديوان عالی کشور گفت در مهر ماه &quot;۵۶ فقره قصاص در ديوان عالی کشور ابرام(تأييد) شده، ۱۲ فقره اعدام به دليل تجاوز به عنف ابرام و حکم اعدام ۱۱ فقره نيز نقض شده است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;ائمه ما خودشان حد را اجرا می&zwnj;کردند و اجرای حدود الهی يک وظيفه و عبادت است و مطمئناً اگر اين احکام اجرا نشود، کشور دچار هرج و مرج خواهد شد و نظم و امنيت کشور دچار مشکل جدی می&zwnj;شود.&quot;</p> <blockquote> <p>روزنامه شرق: به طور ميانگين هر ساله در کشور بيش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسی رخ می&zwnj;دهد که از اين نظر ايران يکی از پرآمارترين کشورها در اين زمينه محسوب می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>هنوز قوه قضائيه و نيروی انتظامی اعلام نکرده&zwnj;اند که شمار تجاوز جنسی در ايران نسبت به سال&zwnj;های گذشته در چه وضعيتی قرار دارد.</p> <p>با این حال اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران سال۱۳۸۷ در اين باره گفته بود: &quot;اگر آمار تجاوزات جنسی را بدهيم، ذهن جامعه مشوش می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>وی افزوده بود: &quot;خوشبختانه آمار ثبت پرونده&zwnj;های جرايم تجاوز به عنف در جامعه رو به افزايش است.&quot;</p> <p>به گفته احمدی مقدم &quot;افزايش ثبت و گزارش جرايم تجاوز به عنف به دليل آن است که مردم به خاطر آبروی خود به پليس مراجعه نمی&zwnj;کردند ولی در حال حاضر نيز اگر برخورد بيشتری با اين مجرمين صورت می&zwnj;گيرد به دليل اعتمادی است که پس از اجرای طرح امنيت اجتماعی به&zwnj;وجود آمده و مراجعه به پليس بيشتر شده است.&quot;</p> <p>بر پايه آماری که سال ۱۳۸۳ در روزنامه شرق منتشر شد و مربوط به سال ۱۳۸۱ می&zwnj;شد، استان قم با ميانگين بيش از ۱۷۴ مورد جرائم جنسی در هر صد هزار نفر جمعيت، بالاترين ميانگين جرائم جنسی را در ايران داشت. استان قم هر ساله شاهد وقوع بيش از يک هزار و ۵۵۶ مورد جرم جنسی است.</p> <p>بر اساس اين آمار در تهران به طور ميانگين هر سال يک هزار و ۶۵۰ جرم جنسی رخ می&zwnj;دهد. نزديکی آمار جرائم جنسی در استان تهران و قم در حالی است که جمعيت تهران حدود ۱۰ برابر جمعيت استان قم است.</p> <p>استان خراسان و مازندران به طور مشترک پله سوم اين جايگاه را به خود اختصاص داده&zwnj;اند. همچنين استان لرستان با ۱۳ مورد در هر صدهزار نفر جمعيت، پايين&zwnj;ترين آمار تجاوزهای جنسی در سراسر ايران را دارد.</p> <p>به نوشته روزنامه شرق &quot; براساس تحقيقات پايگاه داده&zwnj;های اجتماعی وزارت کشور ميانگين رخداد جرم جنسی در خلال سال های ۷۵ تا ۸۱ در سراسر کشور ۴۲/۸۱ در هر صد هزار نفر جمعيت کشور بوده است که با توجه به اين اطلاعات به طور ميانگين هر ساله در کشور بيش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسی رخ می&zwnj;دهد که از اين نظر ايران يکی از پرآمارترين کشورها در اين زمينه محسوب می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله احمد محسنی گرکانی، رئيس ديوان عالی جمهوری اسلامی ايران از رسيدگی و صدور حکم برای ۱۰۰ پرونده تجاوز جنسی در مهر ۱۳۹۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله محسنی گرکانی روز سه‌شنبه سوم آبان ۱۳۹۰ در نشست هيأت عمومی ديوان عالی کشور گفت در مهر ماه "۵۶ فقره قصاص در ديوان عالی کشور ابرام(تأييد) شده، ۱۲ فقره اعدام به دليل تجاوز به عنف ابرام و حکم اعدام ۱۱ فقره نيز نقض شده است."

وی افزود: "ائمه ما خودشان حد را اجرا می‌کردند و اجرای حدود الهی يک وظيفه و عبادت است و مطمئناً اگر اين احکام اجرا نشود، کشور دچار هرج و مرج خواهد شد و نظم و امنيت کشور دچار مشکل جدی می‌شود."

روزنامه شرق: به طور ميانگين هر ساله در کشور بيش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسی رخ می‌دهد که از اين نظر ايران يکی از پرآمارترين کشورها در اين زمينه محسوب می‌شود

هنوز قوه قضائيه و نيروی انتظامی اعلام نکرده‌اند که شمار تجاوز جنسی در ايران نسبت به سال‌های گذشته در چه وضعيتی قرار دارد.

با این حال اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران سال۱۳۸۷ در اين باره گفته بود: "اگر آمار تجاوزات جنسی را بدهيم، ذهن جامعه مشوش می‌شود."

وی افزوده بود: "خوشبختانه آمار ثبت پرونده‌های جرايم تجاوز به عنف در جامعه رو به افزايش است."

به گفته احمدی مقدم "افزايش ثبت و گزارش جرايم تجاوز به عنف به دليل آن است که مردم به خاطر آبروی خود به پليس مراجعه نمی‌کردند ولی در حال حاضر نيز اگر برخورد بيشتری با اين مجرمين صورت می‌گيرد به دليل اعتمادی است که پس از اجرای طرح امنيت اجتماعی به‌وجود آمده و مراجعه به پليس بيشتر شده است."

بر پايه آماری که سال ۱۳۸۳ در روزنامه شرق منتشر شد و مربوط به سال ۱۳۸۱ می‌شد، استان قم با ميانگين بيش از ۱۷۴ مورد جرائم جنسی در هر صد هزار نفر جمعيت، بالاترين ميانگين جرائم جنسی را در ايران داشت. استان قم هر ساله شاهد وقوع بيش از يک هزار و ۵۵۶ مورد جرم جنسی است.

بر اساس اين آمار در تهران به طور ميانگين هر سال يک هزار و ۶۵۰ جرم جنسی رخ می‌دهد. نزديکی آمار جرائم جنسی در استان تهران و قم در حالی است که جمعيت تهران حدود ۱۰ برابر جمعيت استان قم است.

استان خراسان و مازندران به طور مشترک پله سوم اين جايگاه را به خود اختصاص داده‌اند. همچنين استان لرستان با ۱۳ مورد در هر صدهزار نفر جمعيت، پايين‌ترين آمار تجاوزهای جنسی در سراسر ايران را دارد.

به نوشته روزنامه شرق " براساس تحقيقات پايگاه داده‌های اجتماعی وزارت کشور ميانگين رخداد جرم جنسی در خلال سال های ۷۵ تا ۸۱ در سراسر کشور ۴۲/۸۱ در هر صد هزار نفر جمعيت کشور بوده است که با توجه به اين اطلاعات به طور ميانگين هر ساله در کشور بيش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسی رخ می‌دهد که از اين نظر ايران يکی از پرآمارترين کشورها در اين زمينه محسوب می‌شود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سارا

    برخی روانشناس ها معتقد هستند که تجاوز صرفا به دلیل نیاز جنسی صورت نمی گیرد، بلکه مشکلات روحی متجاوز دلیل ارتکاب این جرم هست. در جامعه ی بیمار و بیمار پرور ایران، این آمار تکاندهنده بعید به نظر نمی رسد!

  • کاربر مهمان

    خمینی و خامنه ای و روحانیت شیعه باید بجرم تجاوز جنسی به مردم ایران محاکمه شوند. تجاوزات روزمره که همه از آن تجاوز بزرگ می آیند در برابر تجاوز روحانیت و در راس آنها خمینی و خامنه ای ذره ای بیش نیست در برابر اقیانوس.