ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: «درخواست بوریس جانسون برای آزادی دو جاسوس غیرمعقول  است»

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید هیئت‌های اروپایی که به ایران سفر می‌کنند «درخواست‌های غیرمعقول» دارند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید هیئت‌های اروپایی که به ایران سفر می‌کنند «درخواست‌های غیرمعقول» دارند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم نقوی‌حسینی با اشاره به سفر اخیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران، گفت: «یکی از مشکلاتی که ما در پذیرش هیئت‌های اروپایی داریم، این است که این هیئت‌ها از طرف‌های ایرانی درخواست‌های غیرمعقول دارند.»

او افزود: «بعضی از درخواست‌های هیئت‌های اروپایی که به ایران سفر می‌کنند، به‌نوعی دخالت در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود.»

بوریس جانسون شنبه ۹ دسامبر / ۱۸ آذر به تهران سفر کرد. جانسون در این سفر درباره آزادی نازنین زاغری- راتکلیف، زندانی سیاسی دو تابعیتی و کمال فروغی، شهروند ایرانی- بریتانیایی با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرد. او همچنین پس از سفر خود به تهران گفت مسأله آزار کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌هایشان را نیز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در میان گذاشته است.

نازنین زاغری خردادماه سال گذشته و هنگامی که قصد بازگشت به بریتانیا را بازداشت شد. به گفته خانواده او «مسائل امنیتی و جاسوسی» از اتهامات علیه او بوده‌اند. او به پنج سال زندان تعزیری محکوم شده اما احتمال می‌رود که با ایجاد پرونده جدید علیه او این حکم افزایش یابد.

کمال فروغی که در پست مشاور شرکت نفت و گاز پتروناس در ایران مشغول به کار بود، در سال ۹۰ به اتهام «جاسوسی» بازداشت و به هفت سال حبس محکوم شد.

همچنین قوه قضائیه علیه ۱۵۲ نفر از کارکنان بی‌بی‌سی فارسی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» کیفرخواست صادر کرده و بر اساس حکم دادگاهی در ایران دارایی‌های این گروه از کارکنان بی‌بی‌سی فارسی مسدود و آن‌ها از ارث هم محروم شده‌اند.

سیدحسین نقوی‌حسینی گفته است که بعضی از سفرای ایران در کشورهای اروپایی می‌گویند درخواست‌‌های هیئت‌های اروپایی برای سفر به ایران به حدی «غیرمعقول و غیردیپلماتیک» است که آن‌ها نمی‌‌دانند با این درخواست‌ها باید چه‌کار کنند.

نقوی‌حسینی افزود: «این نوع مسائل در شئونات دیپلماتیک نیست و نباید در امور داخلی کشور دخالت شود، افرادی که به‌جرمی بازداشت می‌شوند و اتهاماتی به آن‌ها وارد می‌شود و اسناد و مدارکش نیز موجود است، باید مورد بررسی و طبق قوانین داخلی ایران مورد رسیدگی قرار گیرد.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که اگر درخواست وزیر خارجه بریتانیا از مقامات ایرانی برای آزادی «دو جاسوس انگلیسی» در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شود، این کمیسیون با اجرای این درخواست مخالفت خواهد کرد.

روز گذشته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید مطرح شدن موضوع نازنین زاغری-راتکلیف، زندانی سیاسی دو تابعیتی، در سفر اخیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران گفت این موضوع با توجه به مسائل انسان‌دوستانه با مقامات قوه قضائیه مطرح و بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.