ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان ایران در سال ۱۳۹۴»

یک مقام دانشگاهی در ایران فرار مغزها از کشور را فاجعه‌بار دانست و از خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ خبر داد.

یک مقام دانشگاهی در ایران فرار مغزها از کشور را فاجعه‌بار دانست و از خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ خبر داد.

به‌گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، رشید حیدری مقدم، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: «خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ و مهاجرت به دیگر کشورها از جمله کانادا برابر است با مجموع درآمد نفت که فاجعه‌ای برای کشور است.»

حیدری مقدم «بدترین اتفاق» در پدیده فرار مغزها را «فرار ژن» از کشور خواند و افزود: «به احتمال زیاد کشور در دهه آینده با پدیده پایین آمدن آی‌کیو یا فکر خلاق و نوآور مواجه خواهد شد.»

روز گذشته (دوشنبه) مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران هم گفته بود که وضعیت فساد کشور روز به روز وخیم‌تر شده و در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر در حال مهاجرت از کشور هستند که عمده آن‌ها افراد نخبه و تحصیل‌کرده کشورند.

آمارهای داخلی رسانه‌های ایران نشان از مهاجرت سالانه حدود ۶۰ هزار نفر از کشور می‌دهد. با این حال آمار سازمان ملل و صندوق بین‌المللی پول آن را ۱۵۰ هزار تا ۱۸۰ هزار نفر برآورد می‌کنند که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها قشر تحصیل‌کرده و متخصص هستند.

بنابر آمارهای مجلس ایران، وزارت آموزش وپرورش و نهادهای آموزشی، ۷۰ درصد از رتبه‌های برتر کنکور، المپیادی‌ها و مدال‌آوران علمی از ایران خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.