ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن هاشمی: ۷۰۰ مدرسه تهران با یک طوفان تخریب می‌شوند

از بین این مدارس ۶۰۰ مدرسه همچنان فعال‌اند. رئیس شورای شهر تهران خواهان همکاری بیشتر دولت شد. دولت اما بودجه کافی در اختیار ندارد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در همایشی که پنجشنبه ۲۳ آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد به برخی از مشکلات شهر تهران از جمله مدارس فرسوده اشاره کرد. به گفته هاشمی ۷۰۰ مدرسه در تهران شناسایی شده که با یک طوفان تخریب می‌شوند. رئیس شورای شهر تهران خواهان همکاری بیشتر دولت شد. دولت اما بودجه کافی در اختیار ندارد.

یکی از ده‌ها مدرسه فرسوده تهران (عکس: آرشیو)

سخنان رئیس شورای شهر تهران در همایش پنجشنبه ۲۳ آذر درباره ضرورت همکاری دولت با شهرداری تهران در زمینه مدیریت شهری بود. مهدی هاشمی اما در حاشیه سخنانش از مدارس فرسوده تهران نیز به عنوان یکی از آسیب‌های پایتخت ایران نام برد:

«متاسفانه ۷۰۰ مدرسه در شهر تهران در شرایطی قرار دارند که با یک طوفان شدید تخریب می‌شوند.»

پیش از این، در آبان سال جاری عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران اعلام کرده بود که فقط در تهران ‌ ۷۰۰ مدرسه از قدمتی بیش از ۴۰ سال برخوردارند و نیازمند تخریب و بازسازی‌اند. احتمالاً آماری که رئیس شورای شهر تهران از مدارس فرسوده ارائه داده، مطابق با آمار آموزش و پرورش تهران است. از میان این مدارس  ۶۰۰ مدرسه همچنان فعال‌اند.

آموزش و پرورش تهران اعلام کرده که بیشترین مدارس فرسوده تهران در حاشیه جنوبی شهر، شهرری، مناطق مرکزی و مناطق ۷، ۹، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۹ قرار دارد.

در لایحه بودجه دولت برای سال ۱۳۹۷ به نوسازی مدارس ایران بیش از ۷۴۸ میلیارد تومان کمتر بودجه تعلق گرفته است. اگر از مدارس فرسوده در شهرستان‌ها و مدارس کپری در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و در برخی مناطق خوزستان و مدارس «شبه‌گلی» در استان لرستان چشم بپوشیم و فقط تهران را ملاک بگیریم، برای بازسازی مدارس پایتخت به ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.