ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امضای طرح همکاری اتمی روسیه و عربستان سعودی

عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۲ میلادی ۱۷.۶ گیگاوات برق توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تولید کند. اکنون گام نخست همکاری با روسیه در زمینه انرژی اتمی برداشته شد.

روسیه و عربستان سعودی طرح مشترک همکاری در بخش انرژی اتمی را امضا کردند.

به‌گزارش رویترز، «روس‌اتم»، شرکت دولتی روسی در زمینه انرژی اتمی روز پنج‌شنبه ۱۴ دسامبر / ۲۳ آذر اعلام کرد که توافق همکاری اتمی بین روسیه و عربستان سعودی امضا شد.

پیش از این، در ماه اکتبر (مهرماه) که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی به مسکو سفر کرده بود مقدمات این همکاری فراهم شد و سندهای اولیه این طرح، شامل مراحل لازم در برنامه همکاری به امضا رسید.

عربستان سعودی که قصد کاهش مصرف داخلی نفت را دارد، می‌خواهد تا سال ۲۰۳۲ میلادی ۱۷.۶ گیگاوات برق توسط نیروگاه‌های هسته‌ای تولید کند و درخواست اطلاعات درباره سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای ساخت دو راکتور اتمی در این کشور را داده است.

ماه گذشته «روس‌اتم» گفت که امیدوار است مزایده عربستان سعودی را به‌دست آورد.

پیش از این در ماه اکتبر، هشام بن عبدالله یمنی، رئیس انرژی عربستان سعودی که سرپرستی برنامه هسته‌ای این کشور را هم به عهده دارد، گفته بود که این کشور در نظر دارد در چارچوب برنامه هسته‌ای‌اش دست به غنی‌سازی اورانیوم بزند.

رئیس انرژی عربستان سعودی این اقدام را در راستای تأمین سوخت نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور که قرار است در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری برسد، دانست.

عربستان سعودی در حالی در زمینه انرژی اتمی به روسیه روی آورده است که آمریکا در سال ۲۰۰۸ گفت‌وگوهایی با این کشور درباره برنامه هسته‌ای آن آغاز کرده بود که نتیجه آن تنها امضای یک یادداشت تفاهم بود.

شرکت «روس‌اتم» روز دوشنبه ۱۱ دسامبر / ۲۰ آذر نیز قرارداد نهایی ساخت نخستین نیروگاه اتمی مصر در شمال این کشور را امضا کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.