ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها از شلیک یک موشک بالستیک دیگر به جنوب عربستان خبر دادند

منابع نظامی وابسته به حوثی‌های یمن ادعا کرده اند که یک موشک بالستیک میان‌برد را شنبه صبح به سوی یک مقر فرماندهی ارتش عربستان در جنوب استان جیزان شلیک کرده‌اند.

منابع نزدیک به حوثی‌های یمن از شلیک یک موشک بالستیک به مواضع ارتش عربستان در استان جیزان این کشور خبر می‌دهند.

موشک قاهر M2 که حوثی‌ها مدعی اند به سوی عربستان شلیک کرده اند

به گزارش رسانه‌های عربی «المصدرنیوز» و «یمن‌پرس»، منابع نظامی وابسته به گروه حوثی «انصارالله» یمن ادعا کرده اند که یک موشک بالستیک میان‌برد از نوع قاهر-M2 را شنبه صبح، ۱۶ دسامبر / ۲۵ آذر به سوی یک مقر فرماندهی ارتش عربستان در جنوب استان جیزان شلیک کرده‌اند.

این منابع مدعی شده‌اند که در تلافی حملات هوایی جمعه به دست ائتلاف عربی به رهبری عربستان این موشک را شلیک کرده اند که به گفته آنها، به هدف اصابت کرده و تلفاتی را به نیروهای سعودی تحمیل کرده است.

منابع رسمی هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده‌اند.

به ادعای منابع نزدیک به حوثی‌ها، در حملات هوایی روز جمعه ائتلاف به رهبری عربستان ۵۴ تن کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده اند. عزیز رشید، سخنگوی ارتش حوثی‌ها به یمن پرس گفته هدف‌قراردادن جیزان «برای جلوگیری از تحرکات دشمن» صورت گرفته است.

حوثی‌ها تا کنون چندین‌بار موشک‌های بالستیک و کروز به سمت عربستان شلیک کرده‌اند. ریاض و واشنگتن می‌گویند که ایران تأمین‌کننده اصلی موشک‌‌های حوثی‌های یمن است.

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد پنج‌شنبه در یک سخنرانی به نمایش قطعات بازمانده از موشک فرودآمده حوثی‌ها در ریاض، پایتخت عربستان مربوط به چهارم نوامبر امسال دست زد و آن را «گواه انکارناپذیر» ارسال تسلیحات موشکی از ایران به یمن و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواند.

او خواستار تشکیل ائتلافی جهانی برای مقابله با اقدامات ایران شد. عربستان و امارات متحده عربی نیز خواستار تشکیل چنین ائتلافی شدند.

فرانسه در واکنش به این ادعا گفته است که هنوز کارشناسان سازمان ملل به نتیجه‌گیری قطعی درباره منشاء این موشک‌ها دست نیافته‌اند.

ایران  این اتهام‌ها را رد کرده است. خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران با انتشار خبر شلیک موشکی جدید حوثی‌ها، آن را یک «موشک بومی» ساخت حوثی‌ها توصیف کرده.

به گزارش المصدرنیوز، جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی امروز شنبه نیز اهدافی را در صنعا و صعده هدف قرار داده اند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.