ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر انقراض کوسه‌ ماهی‌های خلیج فارس با وجود ممنوعیت صید

سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۹۳، صید کوسه‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنو اعلام کرده بود. اما  اعمال ممنوعیت‌های شیلاتی در صید کوسه‌ها تاثیرگذار نبوده است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر می‌گوید کشف لاشه‌های صدها قطعه کوسه ماهی در ساحل جزیره شیف استان بوشهر، زنگ خطر را برای انقراض نسل این آبزی در خلیج فارس به صدا درآورده است.

قیمت کوسه در مقابل دیگر ماهیان خلیج فارس گرانتر است و گوشت آن برای مسلمانان حلال به شمار می‌آید

سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۹۳، صید کوسه‌های خلیج فارس و دریای عمان را ممنوع اعلام کرده بود، اما اعمال ممنوعیت‌های شیلاتی در صید کوسه‌ها تاثیرگذار نبوده است.

اکنون حسین دلشب، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر می‌گوید: «صیادان با هدف استفاده از دم و باله کوسه‌ماهی‎ها که به تعبیر آنها تقویت‌کننده است، اقدام به صید این آبزی کرده و لاشه آنها را به دلیل ترس از جریمه شدن در آب دریا رها می‌کنند».

در سال‌های گذشته، راه‌‌اندازی کارخانه‌های عمل‌آوری پیشرفته در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران، سبب شده بود تا صیادان این کشورها به صید این آبزی تشویق شوند. به‌ویژه‌ آنکه قیمت کوسه در مقابل دیگر ماهیان خلیج فارس گرانتر است و گوشت آن برای مسلمانان حلال به شمار می‌آید.

علاوه بر این، کوسه برای مصارف صنعتی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوسه‌ها از قدیمی‌ترین گونه‌های آبزی جهانند.

از گذشته‌های دور، انسان به سبب استفاده از گوشت، روغن سرشار از ویتامین، باله‌ها، پوست و دندان‌ها، این آبزی را شکار می‌کردند. دلیل دیگر شکار این گونه شناخت نادرست و وحشت از حمله این آبزی است. هرچند در خلیج فارس گونه‌های کوسه مهاجم به انسان وجود ندارد.

در حال حاضر صیادان خلیج فارس از ادوات صیادی غیرمجاز و مخرب برای شکار این حیوان استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.