ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده تهران: تفکیک جایگاه شرط مراجع برای ورود زنان به استادیوم

فاطمه ذوالقدر می‌گوید مراجع معتقدند ورود زنان به استادیوم به خودی خود اشکال شرعی ندارد، اما در مصادیق باید مورد بررسی قرار بگیرد.

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران می‌گوید نمایندگان زن مجلس در حاشیه سفرشان به شهر قم، با مراجع این شهر درباره ورود زنان به استادیوم و ازدواج دختران زیر سیزده سال گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته او، «مراجع معتقدند ورود زنان به استادیوم به خودی خود اشکال شرعی ندارد، اما در مصادیق باید مورد بررسی قرار بگیرد، البته بر این مهم نیز اشاره شد که به شرط تفکیک جایگاه زنان و مردان این موضوع قابل بررسی خواهد بود».

فاطمه ذوالقدر تحقق ورود زنان به ورزشگاه‌ها را منوط به عملکرد وزارت ورزش در تامین زیرساخت‌ها و آئین‌نامه‌ها دانست. او گفته در این صورت «به‌طور آزمایشی ورود زنان در چند جلسه به استادیوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

پیش‌ از این، پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی نیز خبر داده بود که دولت در حال تنظیم «شیوه‌نامه»‌ای برای ورود زنان به ورزشگاه‌هاست.

معصومه ابتکار معاون رئیس ‌جمهوری اسلامی در امور زنان و خانواده نیز تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای را تأیید کرده بود.

با این حال، رئیس سازمان بسیج زنان ۱۹ آذر امسال،ادعا کرده بود در پی فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی پرونده «حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای همیشه منتفی خواهد شد».

اواخر مهرماه امسال اعلام شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه می‌دهد. اما شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدگی به مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها را به طور کل از دستور کارش خارج کرد.

دو سال پیش نیز شهیندخت مولاوردی، معاون وقت رئیس جمهوری ایران در امور زنان خردادماه سال جاری گفته بود که مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها امضا شده اما نمی‌داند که برای اجرا ابلاغ شده یا نه. او با بیان این‌که در جلسات وزارت کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان سازوکارهای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تدوین و صورت‌جلسه امضا شده، حتی وعده داد که زنان برای تماشای دور برگشت مسابقات لیگ جهانی والیبال که از ۲۹ خرداد در تهران برگزار می‌شد، «نباید مشکلی داشته باشند»، اما شماری از روحانیان در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید خواهان جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها شدند و مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز در رسانه‌های خود تبلیغات وسیعی علیه این اقدام به‌راه انداختند در نتیجه وعده‌های داده شد نیز هیچ‌گاه عملی نشد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.