ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: نقشی در فساد مالی ندارم

<p>علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران نقش خود در اختلاس بانکی در اين کشور را تکذيب کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بروجردی روز يکشنبه هشتم آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت خود و فرزندانش کار اقتصادی انجام نمی&zwnj;دهند.</p> <p>بروجردی به تازگی از سوی حاميان دولت ايران متهم شده است که در اين اختلاس نقش داشته است.</p> <p>منابع خبری نزدیک به دولت می&zwnj;گویند بروجردی به اتهام &quot;نقش داشتن&quot; در اختلاس بانکی هفته گذشته به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شده که در نهايت با ميانجی&zwnj;گری علی لاريجانی، رئيس مجلس آزاد شده است.</p> <p>با اين حال بروجردی در اين مصاحبه اشاره&zwnj;ای به ماجرای بازداشت&zwnj;اش نکرده است.</p> <p>اما وی به&zwnj;طور ضمنی تأييد کرده چهار نماينده مجلس در اين اختلاس نقش داشته&zwnj;اند. نام اين نمايندگان مشخص نيست.</p> <blockquote> <p>منابع خبری نزدیک به دولت ایران می&zwnj;گویند بروجردی به اتهام &quot;نقش داشتن&quot; در اختلاس بانکی، به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شده که در نهايت با ميانجی&zwnj;گری علی لاريجانی، رئيس مجلس آزاد شده است</p> </blockquote> <p>رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس همچنين &quot;جريان انحرافی&quot; را متهم کرد که می&zwnj;خواهد نيروهای &quot;ولايی&quot; را در رابطه با پرونده اختلاس &quot;تخريب&quot; و &quot;اذهان عمومی را تشويش کند.&quot;</p> <p>جریان انحرافی، اصطلاحی است که گروه&zwnj;های سیاسی مخالف دولت ایران درخصوص اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئس&zwnj;جمهور ایران و همفکران وی به کار می برند. منتقدان دولت، این جریان را به &quot;تضعیف اسلام و روحانیت و ولایت فقیه و همچنین جرایم امنیتی و اقتصادی&quot; متهم می&zwnj;کنند.</p> <p>ماجرای اختلاس بانکی در ايران حدود دو ماه پيش رسانه&zwnj;ای شد. مقامات قضايی می&zwnj;گويند در اين اختلاس سه&zwnj;هزار ميليارد تومانی برخی از مقام&zwnj;های دولتی و بانکی نقش داشته&zwnj;اند.</p> <p>اما حاميان دولت می&zwnj;گويند چند نماينده مجلس نيز در اختلاس نقش داشته&zwnj;اند.</p> <p>در همين حال چند روز پيش رسانه&zwnj;های نزديک به دولت ايران، نامه&zwnj;ای را منتشر کردند که نشان می&zwnj;داد ۱۷۰ نماينده اصولگرا و اصلاح&zwnj;طلب مجلس از محمود خاوری، مدير عامل پيشين بانک ملی ايران در هنگامی که مديرعامل بانک سپه بوده، حمايت کرده&zwnj;اند.</p> <p>محمود خاوری که تابعيت کانادايی نيز دارد، پس از رسانه&zwnj;ای شدن پرونده اختلاس به کانادا رفت و تاکنون با وجود هشدارهای مقام&zwnj;های قضايی به ايران برنگشته است.</p> <p>رسانه&zwnj;های حامی دولت اين نامه را در واکنش به رسانه&zwnj;های منتقد دولت منتشر کرده&zwnj;اند تا اعلام کنند متهمان اين پرونده تنها مقام&zwnj;های دولتی نيستند.</p> <p>با بالاگرفتن اختلافات بر سر اين پرونده، آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی مدتی پيش از رسانه&zwnj;ها خواست که اين ماجرا را &quot;کش&quot; ندهند اما مناقشه حاميان دولت از يک سو و منتقدان دولت از سوی ديگر همچنان ادامه دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران نقش خود در اختلاس بانکی در اين کشور را تکذيب کرد.

بروجردی روز يکشنبه هشتم آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت خود و فرزندانش کار اقتصادی انجام نمی‌دهند.

بروجردی به تازگی از سوی حاميان دولت ايران متهم شده است که در اين اختلاس نقش داشته است.

منابع خبری نزدیک به دولت می‌گویند بروجردی به اتهام "نقش داشتن" در اختلاس بانکی هفته گذشته به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شده که در نهايت با ميانجی‌گری علی لاريجانی، رئيس مجلس آزاد شده است.

با اين حال بروجردی در اين مصاحبه اشاره‌ای به ماجرای بازداشت‌اش نکرده است.

اما وی به‌طور ضمنی تأييد کرده چهار نماينده مجلس در اين اختلاس نقش داشته‌اند. نام اين نمايندگان مشخص نيست.

منابع خبری نزدیک به دولت ایران می‌گویند بروجردی به اتهام "نقش داشتن" در اختلاس بانکی، به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شده که در نهايت با ميانجی‌گری علی لاريجانی، رئيس مجلس آزاد شده است

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس همچنين "جريان انحرافی" را متهم کرد که می‌خواهد نيروهای "ولايی" را در رابطه با پرونده اختلاس "تخريب" و "اذهان عمومی را تشويش کند."

جریان انحرافی، اصطلاحی است که گروه‌های سیاسی مخالف دولت ایران درخصوص اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئس‌جمهور ایران و همفکران وی به کار می برند. منتقدان دولت، این جریان را به "تضعیف اسلام و روحانیت و ولایت فقیه و همچنین جرایم امنیتی و اقتصادی" متهم می‌کنند.

ماجرای اختلاس بانکی در ايران حدود دو ماه پيش رسانه‌ای شد. مقامات قضايی می‌گويند در اين اختلاس سه‌هزار ميليارد تومانی برخی از مقام‌های دولتی و بانکی نقش داشته‌اند.

اما حاميان دولت می‌گويند چند نماينده مجلس نيز در اختلاس نقش داشته‌اند.

در همين حال چند روز پيش رسانه‌های نزديک به دولت ايران، نامه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌داد ۱۷۰ نماينده اصولگرا و اصلاح‌طلب مجلس از محمود خاوری، مدير عامل پيشين بانک ملی ايران در هنگامی که مديرعامل بانک سپه بوده، حمايت کرده‌اند.

محمود خاوری که تابعيت کانادايی نيز دارد، پس از رسانه‌ای شدن پرونده اختلاس به کانادا رفت و تاکنون با وجود هشدارهای مقام‌های قضايی به ايران برنگشته است.

رسانه‌های حامی دولت اين نامه را در واکنش به رسانه‌های منتقد دولت منتشر کرده‌اند تا اعلام کنند متهمان اين پرونده تنها مقام‌های دولتی نيستند.

با بالاگرفتن اختلافات بر سر اين پرونده، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مدتی پيش از رسانه‌ها خواست که اين ماجرا را "کش" ندهند اما مناقشه حاميان دولت از يک سو و منتقدان دولت از سوی ديگر همچنان ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    آره باباجون برادر ان همه پاک و منزه مشغول خدمتگزاري در سال جهاد اقتصادي هستند.....!