ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس را تکذیب کرد

رئیس مجلس ایران افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس را «صددرصد کذب» دانست و از رسانه‌ها خواست تا «بی‌جهت اضطراب در بین مردم ایجاد نکنند».

رئیس مجلس ایران افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس را «صددرصد کذب» دانست و از رسانه‌ها خواست تا «بی‌جهت اضطراب در بین مردم ایجاد نکنند».

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران

علی لاریجانی در جلسه علنی سه‌شنبه ۲۸ آذر مجلس در مورد خبرهای روزهای اخیر مبنی بر افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان و بودجه مجلس گفت: «اضافه شدن ۷۰ درصد به حقوق نمایندگان صددرصد کذب است و چنین چیزی وجود ندارد باید حرف‌ها به قاعده زده شود.»

رئیس مجلس افزود: «ما در هیئت رئیسه بحث کردیم که بودجه امسال مجلس را کاهش دهیم بر همین اساس کل بودجه مجلس را امسال به دلیل مشکلات کشور در حد توان کاهش دادیم. آن‌چه حقوق نمایندگان و کارکنان مجلس است متعارف با قانون می‌باشد.»

در چند روز گذشته برخی رسانه‌های ایران خبر دادند که کمیته بودجه‌نویسی مجلس برای افزایش حقوق نمایندگان تا ۱۰ میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده است. حقوق نمایندگان مجلس در حال حاضر پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. همچنین در این خبرها عنوان شد که هزینه دفاتر نمایندگان مجلس نیز بنا به تورم ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

این در حالی است که رئیس مجلس ایران می‌گوید بودجه مجلس همچون سایر نهادها نوشته می‌شود و در هیئت رئیسه و کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی در سخنان خود همچنین از واکنش رسانه‌های ایران به بودجه ۱۳۶۷ انتقاد کرد و گفت رسانه‌ها «انگار به دنبال مشغول کردن و ایجاد اضطراب در بین مردم به‌خصوص درباره قیمت بنزین و یارانه‌ها هستند.»

در لایحه بودجه سال ۹۷، بودجه یارانه‌های نقدی ۱۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. این کاهش بودجه به شرط ثابت ماندن مبلغ سرانه یارانه نقدی (۴۵۵۰۰ تومان) به معنای حذف بیش از ۴۰ درصد یارانه‌بگیران یا حدود ۳۳ میلیون نفر است.

همچنین در چشم‌انداز سال آینده افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان در هر لیتر در نظر گرفته شده است.

لاریجانی از رسانه‌ها خواست تا «بی‌جهت اضطراب در بین مردم ایجاد نکنند». او این مطالب را نادرست خواند و گفت بودجه در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و «اینطور نیست که هرچه دولت در لایحه بودجه آورد را مجلس تصویب کند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.