ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمید بقایی: به ۶۳ سال زندان محکوم شدم

بقایی می‌گوید دست قاضی‌القضات در برخورد با هر کسی که پا در حریم حکومت و اقتدار او و خاندانش بگذارد باز است.

حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری او در سایت «دولت بهار» اعلام کرده که دادگاه، او را به جرم اختلاس به ۶۳ سال زندان محکوم کرده است.

محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی

حمید بقایی و حبیب‌الله خراسانی (ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ) به اتهام اختلاس محاکمه شده‌اند. خبرگزاری قوه قضائیه روز گذشته اعلام کرده بود که حکم دادگاه او صادر و به متهم ابلاغ شده است. بقایی اکنون نامه‌ای در سایت دولت بهار در اعتراض به این حکم منتشر کرده:

«به اطلاع ملت عزیز ایران می‌رساند که آقای صادق لاریجانی رئیس دستگاه قضائی در ادامه برخورد سیاسی، با آشکار کردن منویات شخصی خود، کار را به زیبایی هرچه تمام‌‌تر کامل کرد و اینجانب را به ۶۳ سال زندان محکوم نمود. مردم عزیز و شریف به خاطر دارند که پیشتر و در اعتراض به روند ظالمانه و غیر قانونی رسیدگی قضایی و به ویژه غیر علنی بودن دادگاه فرمایشی، اینجانب در دفاع از خود گفته بودم که من ۶۳ حساب بانکی ندارم.»

افشای حساب‌های بانکی رئیس قوه قضائیه ربطی به اظهارات حمید بقایی ندارد. نخستین بار، آذر سال گذشته دو مدیر بانک ملی ایران حساب‌های صادق لاریجانی را افشا کردند و با پیگیری‌های محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بر همگان معلوم شد که صادق لاریجانی با اذن رهبر جمهوری اسلامی، وثیقه‌هایی را که زندانیان به قوه قضائیه می‌سپرند، به این حساب‌های سپرده واریز می‌کند. در اصل این پول‌ها ظاهراً دخل و تصرفی صورت نگرفته، اما بهره‌ای که به این پول‌ها تعلق می‌گیرد در تملک رییس قوه قضائیه است. ۲۰ میلیارد تومان در ماه. ۲۵۰ میلیارد تومان در سال.

حمید بقایی در نامه‌ای که منتشر کرده می‌گوید:

«رئیس دستگاه قضائی دست به انتقام‌گیری زده و بدون هیچ مستند قانونی، با طرح اتهامات متعدد واهی قبلی و نقض مکرر قانون اساسی، قوانین عادی و آیین دادرسی و به صورت مخفیانه و به دور از چشم مردم، بنده را به ۶۳ سال زندان محکوم نموده است، تا همگان بدانند دست قاضی‌القضات در برخورد با هر کسی که پا در حریم حکومت و اقتدار او و خاندانش بگذارد، بدون محدودیت باز است و هیچکس نمی‌تواند راه او را در اینگونه ظلم بزرگ و آشکار سد نماید.»

رئیس کل دادگستری تهران گفته است حکم حمید بقایی غیر قطعی است و او می‌تواند در طی ۲۰ روز به آن اعتراض کند. قرار است جزئیات رأی دادگاه پس از قطعیت حکم اعلام شود.

محمود احمدی‌نژاد در یک پیام ویدیویی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که به نظر او رئیس قوه قضائیه از عدالت ساقط و غاصب است و بهتر است استعفا دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.