ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نفت: مجموع قیمت بنزین و گازوئیل با هر افزایشی بیشتر از ۲۰۰۰ تومان نخواهد شد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در توضیح سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره گرانی بنزین و گازوئیل گفت در هر شرایطی قیمت مجموع بنزین و گازوئیل بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در توضیح سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره گرانی بنزین و گازوئیل گفت در هر شرایطی قیمت مجموع بنزین و گازوئیل بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

حسن روحانی گفته بود که مجموع قیمت بنزین و گازوئیل از نصف قیمت جهانی آن‌ها بعد از افزایش بیشتر نخواهد شد.

وزیر نفت در این‌باره توضیح داد که «قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای چهار هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد.»

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۸ آذر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رسماً اعلام کرد که چنانچه مجلس لایجه بودجه ۹۷ را تصویب کند، قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل به لیتری ۴۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

بیژن زنگنه درباره این خبر گفت: «این قیمت‌ها را من هم شنیده‌ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.»

او همچنین افزود وزارت نفت پیشنهادی برای تعیین قیمت‌ها نمی‌دهد و دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می‌شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز روز گذشته نسبت به فضایی که درباره افزایش قیمت بنزین و یا حذف یارانه‌ها ایجاد شده انتقاد کرد و گفت این خبرها در مردم «اضطراب» ایجاد می‌کنند.

دولت حسن روحانی در مضیقه مالی‌ست و در نظر دارد با افزایش قیمت بنزین ۳۷ هزار میلیارد تومان بخشی از کسری بودجه‌اش را جبران کند. پیش از این محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی گفته بود که قیمت بنزین از هزار تومان در هر لیتر به ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلام حق

    مجکوع بدبختهای ایران بیشتر از 34 ملیون نفر نیست! که آن با یارانه 45 هزار تومان حل شده و دیگر دغدغه ای نیست. این 90 هزار میلایدر تومان ما به تفاوت هم خرج اشتغالزایی (دادم وام کم بهره و بدون بازگشت به کارآفرینان زحمتکش رنج دیده و خدوم مسلمین و حتی غیرمسلمین!، دوستان ملت ایران یعنی فلسطین و لبنان و عراق و یمن و.. و روسیه فقر و چین خداپرست میشود تا ذخیره اخرتن ملت مسلمان و بویژه شیعیان ولایت مدار و حق پرست و مدافع حق الناس ایران شود !!!). البته حق ازحمه (پورسانت /رشوه) کارمندان دون پایه تا بلندپایه محفوظ و حقوق نجومی این چاکران بارگاه هم تامین خواهد شد بویژه مدیران و مقامت مسئول نظارت بر قاچقا و مواد مخدر که با جانفشانی هایشان خدمات ارزنده ای کرده اند و البته دستور 3 روز مرخصی تشویقی برای سربازن مرزبان کرده البته بایست با زهینه خودشان ایاب و ذهاب فرمایند. و جناب حسن کلیدفروش بزودی همایشها و کارگاههای اموزشی حقوق شهروندی و رابطه اش یارانه اعلام میکند و برای این منظور هم مبلغ چند میلیارد ناقابل بابت مدعوین و هزینه متفرقه ، همچین مقداری پول خورد به امثال شمخانی بابت هزینه تفریحات و رفاه حال طلبان اختصاص میابد. اگر چیزی هم ماند یک بررسی هم بابت دختران شین آباد و کپرنشنی های جنوب شرق و مناطق اسیب دیده زا زلزله و چند بررسی هم درباره محیط زیست و یوزپلنگ بعمل امده و بزودی برای امور درخواست کمپین کمکهای مردمی راه خواهند انداخت! از صبر و متانت ملت غیور و همیشه در صحنه ایران کمال تشکر بعمل می اید.

  • قیصر

    از زمستان 94 دولت شروع کرد به قطع یارانه بسیاری از افراد که اکثرا هم جزء ثروتنمدان نبودندو تا کنون یعنی زمستان 96 یارانه چندین میلیون نفر را قطع کرده اند . البته بصورت چراغ خاموش یعنی بدون اعلام رسمی و فقط کاهی آمار غیر واقعی توسط بعضی از مسئولین در خبرها منتشر میشود که آنهم آنقدر با یکدیکر ضد ونقیض و در تضاد هستند برای هیچ شنونده ای قابل باور نیست یکی اعلام میکند تاکنون یارانه یک میلیون نفرقطع شده ودیکری در زمان و مکان متفاوتی عنوان میکند که تا کنون یارانه شش میلیون نفر را قطع کرده ایم دو سه مابعد مسئول دیکری خبر میدهد که تا کنون یارانه حدود سه میلیون نفر را قطع کرده اند و اخبار مربوط به شش میلیون و سه میلیون را تکذیب میکند همین چند ماه پیش رئیس سازمان هدفمندی عنوان نمود که از هفتاد و پنج میلیون ایرانی ، هفتاد و چهار میلیون یارانه میکیرد و تاکنون یارانه ثروتمندان قطع نشده است. بهرحال نتیجه حاصل از اعلام آمار توسط مسئولین فقط سردرکمی است اما در بین افراد جامعه ازهر ده نفری که سوال میکنی چهار پنج نفر یارانه شان قطع شده ولی چون مردم از یکدیکر بصورت کسترده خبر ندارند و کانال خبری ومرجع موثق و با صداقتی هم وجود ندارد که آمار درستی در دست داشته باشد دولت هم به شکل چراغ خاموش هر ماه یارانه شاید بیش ازیک میلیون نفر را قطع میکند ولی اعلام نمیکند و احتمالا در این مقطع حدود بیست تا سی میلیون نفر از یارانه بی بهره شده اند . کویا قصد دارند در ابندای سال آینده هم یارانه 25 میلیون نفر را قطع کنند که یارانه بکیران سال آینده می شود جمعیتی حدود 20 تا 25 میلیون نفر که 20 میلیون آن تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند وپنج میلیون باقیمانده هم خودیها و برادران و خواهران تحت امر و خویشان و اقوام و فامیل وابسته والسلام بحث داغ یارانه تمام.

  • سروش

    خیلی جالبه، براحتی قیمت بنزین را دوبرابر میکنند و این مردم باز هم تمکین میکنند. راستی رمز این موفقیت و پروژه اخته سازی مردم دلیر ایران چیست؟ چرا شاه قیمت بنزین را چند ریال بالا برد و مردم آن زمان بلوا براه انداختند ولی در این زمانه آب از آب تکان نمیخورد. جز اینکه بدنه این رژیم دقیقا از مردم است و زبان مردم را خوب میفهمد. و میداند چگونه با مردم بازی کند. روحانی مکار نیز با خط زدن مردم از یارانه، میلیاردها میلیارد تومن را آزاد میکند باز هم از این مردم غیور خبری و اثری نیست. در حیرتم چگونه جوانان ابله و احساساتی به همراه پخمه های جا افتاده صف در صف برای روحانی و رئیسی رای میریختند. زوال عقلی مردم این سرزمین از کی شروع شده است؟