ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد رئیس سازمان محیط زیست از انفعال در برابر آلودگی هوا

عیسی کلانتری در نشست کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تهدید به افشاگری کرد. وضعیت هوای تهران برای همه گروه‌های سنی حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

عیسی کلانتری شنبه دوم دیماه در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا کلانشهرها از عدم پیشبرد گام‌های عملی برای مقابله با آلودگی هوا انتقاد کرد.

pollution
در تهران ۴۰ درصد کامیون‌های در حال تردد و ۵۰ درصد اتوبوس‌های فعال در سیستم حمل و نقل عمومی فرسوده‌اند.

کلانتری در این نشست به ارائه آمارهایی در خصوص آلودگی هوای تهران پرداخت و گفت «عمده مشکل آلودگی هوا به ویژه در تهران ناشی از تردد کامیون ها، اتوبوس ها، مینی بوس‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده است».

او تهدید کرد که از این پس افشاگری‌های سازمان محیط زیست آغاز خواهد شد. در روزهای گذشته آلودگی هوا در تهران، تبریز و ارومیه شدت گرفته است.

معاون رئیس جمهوری ایران ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران را ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودورهای فرسوده دانست.

در تهران ۴۰ درصد کامیون‌های در حال تردد و ۵۰ درصد اتوبوس‌های فعال در سیستم حمل و نقل عمومی فرسوده‌اند.

بر اساس گزارش کلانتری در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، ۸۰ درصد آلایندگی ذرات زیر ۲.۵ میکرون در تهران از همین اتوبوس‌ها و کامیون‌‌ها نشأت می‌گیرد.

کلانتری در این نشست از صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت «چرا باید با پیشنهاد یک شرکت خودروسازی معتبر دنیا برای نوسازی تمامی تاکسی‌های فرسوده تهران به ازای دریافت نفت خام به میزان تفاوت سوخت مصرفی تاکسی فرسوده و نوسازی شده طی پنج سال، مخالفت شود».

به گفته رئیس سازمان محیط زیست، علاوه بر خودروها، عامل دیگر آلودگی تهران سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی است. این نیروگاه به تنهایی عامل ۲۰ درصد آلودگی هوا در تهران و کرج بوده. برای رفع این مشکل از وزارت نفت خواسته شده تا نسبت به تامین سوخت گاز طبیعی برای تمام نیروگاه ها در فصل سرد سال اقدام شود.

بانک جهانی اعلام کرده است که در ۲۵ سال گذشته، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و پیامدهای آن در ایران حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

روز گذشته عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت این کمیسیون در تلاش است تا طرحی را  برای کاهش آلودگی هوا آماده کند.

با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی حساس قرار گرفته است.

علاوه بر این با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه این وضعیت، طرح زوج و فرد از فردا یکشنبه از درب منازل اجرا می‌شود و تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک روزانه به فروش نمی‌رسد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.