ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی: همه حامیان تحریم‌ها مسئولیت عواقبش را بپذیرند

کره شمالی تحریم‌های اخیر شورای امنیت علیه این کشور را «محاصره کامل اقتصادی» و «اعلان جنگ» خواند و تأکید کرد با تحریم از برنامه هسته‌ای دست نمی‌کشد.

آتش تنش‌ها در بحران شبه جزیره کره روز به روز شعله‌ورتر می‌شود. پس از آنکه جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده به سربازان این کشور گفت که باید برای هرگونه جنگ احتمالی آماده باشند، کره شمالی تحریم‌های تصویب‌شده علیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل را «اعلان جنگ» خواند.

جمعه ۲۲ دسامبر، شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه کره شمالی یکشنبه ۲۴ دسامبر / سوم دی‌ماه در بیانیه‌ای در خبرگزاری دولتی این کشور مدعی شد که ایالات متحده از قدرت هسته‌ای این کشور هراسیده است و «هر چه بیشتر حرکات جنون‌آمیز برای تحمیل سخت‌ترین تحریم‌های ممکن علیه کشورمان انجام می‌دهد».

این بیانیه تحریم‌های جدید را معادل «محاصره کامل اقتصادی» کره شمالی خوانده و آن را «نقض حاکمیت ملی» و «اعلان جنگ و زیرپا گذاشتن صلح» توصیف کرده است.

قطعنامه‌ای که در اجلاس ۲۲ دسامبر شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید صدور ۹۰ درصد از فرآورده‌های نفتی  مورد نیاز کره شمالی را ممنوع اعلام کرده. بر اساس این قطعنامه از آغاز سال ۲۰۱۸  واردات فرآورده‌های تصفیه شده نفتی کره شمالی، از جمله نفت سفید و گازوئیل در حد ۵۰۰ هزار بشکه در سال و واردات نفت خام به ۴ میلیون بشکه در سال محدود شده است. علاوه بر این شهروندان کره‌شمالی که خارج از این کشور کار می‌کنند، باید در مدت ۱۲ ماه به کشورشان بازگردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از تصویب این قطعنامه در توئیتر خود نوشت که جهان نشان داد «صلح می‌خواهد و نه مرگ».

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز پس از رأی شورای امنیت نسبت به تشدید بحران و احتمال جنگ در کره شمالی هشدار داد و به شکلی استعاری پس از تأکید بر اولویت دیپلماسی گفت که «ابرهای طوفان‌زا در حال شکل‌گرفتن بر فراز شبه جزیره کره هستند».

    تهدید تمام حامیان تحریم‌ها

    بیانیه وزارت خارجه کره شمالی تحریم‌ها را ناشی از «محاسبات اشتباه» آمریکا خواند و اعلام کرد:

    «ایالات متحده و پیروانش تصور کردند می‌توانند جلوی پیشروی پیروزمندانه خلق ما را که به شکلی درخشان هدف تاریخی عظیم تکمیل قدرت اتمی دولت را تحقق بخشیدند، با تحریم‌های ازکارافتاده بگیرند... ایالات متحده نباید حتی برای یک ثانیه فراموش کند که جمهوری دموکراتیک خلق کره به سرعت به دولتی استراتژیک بدل شد که می‌تواند تهدید هسته‌ای قابل توجهی علیه قلمروی اصلی آمریکا بیافریند».

    این بیانه علاوه بر تهدید آمریکا، دیگر حامیان قطعنامه را نیز تهدید کرد و گفت «آنهایی که به نفع این قطعنامه دستشان را بالا بردند، باید مسئولیت عواقب ناشی از آن را بپذیرند.»

    تمام  ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورای امنیت به تحریم‌های کره شمالی رأی موافق دادند.

    واشنگتن گفته که خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را دنبال می‌کند. پیونگ‌یانگ اما خواستار به رسمیت‌شناخته‌شدن به عنوان یک قدرت هسته‌ای است و تأکید کرده که از برنامه هسته‌ای نظامی خود دست نمی‌کشد. کره شمالی این برنامه را برای مقابله با آنچه «تهدید آمریکا» خوانده، ضروری می‌داند.

    کره شمالی ۲۹ نوامبر/ ۸ آذر موشک بالستیک تازه‌ای به نام «هواسانگ ۱۵» را آزمایش کرد که به‌گفته پیونگ‌یانگ با آن می‌تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. پس از آن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پایان پروژه بدل‌شدن به قدرت هسته‌ای را اعلام کرد.

    کره شمالی شرط مذاکره با آمریکا را به‌رسمیت‌شناخته‌شدن به عنوان قدرت هسته‌ای قرار داده است.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • قیصر

        واقعا که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همانطور که از قیافه اش پیداست یک انسان کم عقل و ناپخته ای است که روز به روز در حال خریداری بیشتر و بیشتر نکبت و بدبختی برای ملت مظلوم کره شمالی است. این بی مغز نفهم معلوم نیست در خیال خام خود چه فکر میکند که حاضر است میلیونها انسان هم وطنش در فقر و فلاکت و کرسنکی بمیرند ولی کشور خود را در نکاه جهانیان به عنوان قدرت هسته‌ای بشناساند. ابرقدرت سابق و پدر خوانده کشورهای جوجه کمونیست یعنی اتحاد جماهیر شوروی که تعداد موشکهای هسته ایش چند برابر آمریکا بود بواسطه اداره مملکت با روش دیکتاتوری و وجود فقرملت که ناشی از سوء مدیریت بود در جلوی چشم میلیاردها نفر از جهانیان از هم پاشید و یک شبه فروریخت که حتی از لحاظ اقتصادی هم در سطح بالائی در جهان آن روز بحساب می آمد و حالا کره شمالی که در قیاس با شوروی مانند جوجه اردک زشت و ناتوانی در مقابل شاهین قدرتمندی است داعیه به رسمیت شناخته شدن بعنوان یک قدرت هسته ای توسط سایر قدرتها را دارد زهی خیال باطل. فقط در این میان این بچه خوک بی مغز ملت خود را به سوی هلاکت و نابودی کامل سوق میدهد و بس.