ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● پرونده ویژه

سال ۲۰۱۷: نگاهی به پشت سر

۲۰۱۷ سال خوبی نبود. پر از خبرهای جنگی بود، همبستگی بین المللی برای صلح و حل مسائل زیست‌محیطی در سایه رقابت و خودبینی و غفلت بود. داعش مهار شد اما خطر اقدامات تروریستی آن همچنان جدی است. سال ۲۰۱۷ همچون سال‌های پیش پر از خبرهای ترور بود.

۲۰۱۷ سال خوبی نبود. پر از خبرهای جنگی بود، همبستگی بین المللی برای صلح و حل مسائل زیست‌محیطی در سایه رقابت و خودبینی و غفلت بود. داعش مهار شد اما خطر اقدامات تروریستی آن همچنان جدی است. سال ۲۰۱۷ همچون سال‌های پیش پر از خبرهای ترور بود.

سال ۲۰۱۷، نگاهی به پشت سر:

نسل‌کشی در میانمار

یک لکه ننگ بزرگ سال ۲۰۱۷ سرکوب و کشتار اقلیت قومی مسلمان در میانمار است. واکنش جهانی به این نسل‌کشی با نظر به گستردگی وحشتناک آن اندک بود.

اطلاعاتی عمومی درباره میانمار (برمه)، مردم روهینگیا و پرونده مجموعه‌ای از مطالب درباره سرکوب آنان

مادر و فرزند آواره
مادر و فرزند آواره

سال ترامپ

۲۰ ژانویه، آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ. ترامپ خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۷ بود. برخی حوادث عمده این سال زیر تأثیر تصمیم‌های بودند، از جمله آنچه به برجام مربوط می‌شد.

چند مطلب شاخص مربوط به دونالد ترامپ:

برجام

دفتر برجام بسته نشد، اما فصل دیگری در حیات آن آغاز شد. بازبینی برخی عنوان‌ها در یک پرونده ویژه

افغانستان

وضعیت در افغانستان چگونه است و برنامه جدید دولت ترامپ در مورد این کشور چیست؟ مجموعه‌ای از مطالب در این باره.

کره شمالی: عرض اندام با موشک و اتم

در سال ۲۰۱۷ کره‌ شمالی همچنان یک کشور خبرساز بود. دولت حاکم بر آن می‌خواهد از یک کشور فقیر و بسته با موشک و اتم قدرتی بسازد که همه از آن حساب برند و بر این پایه تداوم نظام تضمین شود. چند عنوان خبری:

کردستان عراق

۲۰۱۷: ۲۵ سپتامبر تا ۲۷ اکتبر – از روز همه‌پرسی تا روز اعلام کناره‌گیری بارزانی. این دوره کوتاه در تاریخ کردستان عراق فراموش‌نشدنی است و تأثیراتی فراتر از مرزهای اقلیم دارد. مروری به مطالب منتشر شده در زمانه.

اربیل، کارگاه بنر و پرچم و دیگر اقلام تبلیغاتی. بر روی دیوار، بالای سر دوزنده، عکس مسعود بارزانی دیده می‌شود. این روزها تبلیغ برای او و همه‌پرسی حرفه‌ای پررونق است. / عکس از خبرگزاری فرانسه
اربیل، کارگاه بنر و پرچم و دیگر اقلام تبلیغاتی. بر روی دیوار، بالای سر دوزنده، عکس مسعود بارزانی دیده می‌شود. تبلیغ برای او و همه‌پرسی حرفه‌ای پررونق بود. / عکس از خبرگزاری فرانسه

محیط زیست

تحولات عربستان و تنش در روابط آن با ایران

عربستان و ایران. علیه هم، دو رهبر اسلامی.
عربستان و ایران. علیه هم، دو رهبر اسلامی.

جنگ یمن

گرانیگاه فاجعه جنگ در جهان در سال ۲۰۱۷ در یمن بود، در کشوری فقیر و محاصره شده که بر آن بمب ریخته می‌شود. گروه‌های متخاصم با هم می‌جنگند، از جمله به نیابت کشورهای دیگر، از جمله به نیابت عربستان و ایران. مردم گرسنه، بیمار و دردمند‌ اند، اما توجه جهانی به آنان اندک است. عربستان با پول و نفوذ خود مانع از آن می‌شود که حقایق جنگ عیان شوند.

یک زن یمنی با فرزندانش بر ویرانه‌های شهر صعده

قطر

بحران قطر عنوان بحرانی است که محور تازه‌ای از تنش در منطقه ما را مشخص می‌کند. بحران، تازه نیست، اما به تازگی رو آمده است. وقایع‌نگاری بحران در قالب یک پرونده.

جنگ سوریه

۲۰۱۷ سال مهار جنگ در سوریه است. رژیم اسد ظاهرا نگرانی‌های سال پیش را ندارد و خود را پیروز و تثبیت‌شده معرفی می‌کند. اما هنوز داستان خونین به پایان نرسیده است، چون رژیمی که بر سر آن، آن همه خون ریخته شد، پا برجاست. جنگ مهار شده، اما صلح برقرار نیست. به نظر می‌رسد که در ۲۰۱۸ این حالت ادامه یابد. برخی تیترهای عمده سال ۲۰۱۷:

پایان داعش

۲۰۱۷ سالی است که داعش به خلافتی بدون خاک تبدیل شد. این گروه در عراق و سوریه ضربه‌هایی اساسی خورد، اما هنوز وجود دارد و اینجا و آنجا دست به ترور می‌زند. برخی عنوان‌های خبری ۲۰۱۷ درباره داعش:

نیروهای امنیتی عراق در ویرانه‌های موصل

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.