ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: رهبری می‌گوید فکر نکن؟ فکرت را تعطیل کن؟

یک روز بعد از سخنرانی خامنه‌ای، بگومگویی بین رئیس سابق جمهوری اسلامی و یک ولایتمدار بوشهری درگرفت. بحث بر سر این است: کدام «بنده» پاسخگوی دودستگی‌هاست؟

محمود احمدی‌نژاد یک روز بعد از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی که بدون نام بردن از او به رئیس سابق جمهوری اسلامی هشدار داده بود که با انتقاداتش کارگزار دشمن نشود به بوشهر سفر کرد. در این سفر احمدی‌نژاد در پاسخ به انتقادات یکی از ولایتمداران بوشهری، به اعتراض و به نصیحت می‌گوید: آیا رهبری به شما می‌گوید فکر نکن، فکرت را تعطیل کن؟ یعنی اگر رهبری یک موقع نظری داشت و شما نظر دیگری داشتی باید بمیری؟ بحث بر سر این است: کدام «بنده» پاسخگوی دودستگی‌هاست؟

پنجشنبه ۷ دی: محمود احمدی‌نژاد در بوشهر

حق با رهبری هست یا نه؟

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۶ دی، در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بدون آنکه از محمود احمدی‌نژاد نامی در میان بیاورد، افرادی را متهم کرد که «کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند» و گفت «کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.» در سخنرانی رهبر به مناسبت «روز بصیرت» ظاهراً یک گروه مورد حمله قرار گرفتند. پیروان خامنه‌ای می‌توانند بگویند منظورش هم محمد خاتمی‌ست و هم احمدی‌نژاد و هم هر کس دیگری که ولایت‌محور نباشد.

یک روز بعد از این سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به بوشهر سفر کرد. در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بگومگویی بین رئیس سابق جمهوری اسلامی و یکی از ولایتمداران درمی‌گیرد. شخص ولایتمدار او را متهم می‌کند که با ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ایران بر خلاف توصیه علی خامنه‌ای، ایجاد دودستگی کرده است.

احمدی‌نژاد که آشکار عصبانی‌ست به شخص ولایتمدار توصیه می‌کند که اول فکر کند بعد حرف بزند. او می‌‌گوید:

«آیا رهبری به شما می‌گوید که فکر نکن... فکرت را تعطیل کن؟»

ولایتمدار:

«نه. می‌‌گوید بصیرت داشته باش.»

احمدی‌نژاد:

«احسنت. باید حق را کشف کرد.»

ولایتمدار:

«حق با رهبری هست یا نه؟»

احمدی‌نژاد:

 «یعنی چه ... کجا؟ اگر رهبری یک موقع یک نظری داشت و شما نظر دیگری داشتی باید بمیری؟ باید نظرت را بگویی.»

کدام «بنده» پاسخگوست؟

اختلافات بین محمود احمدی‌نژاد و یارانش و صادق لاریجانی و دستگاه قوه قضائیه‌اش در روزهای اخیر بالا گرفته است. رئیس سابق جمهوری اسلامی از صادق لاریجانی خواسته بود استعفا دهد و گفته بود که فریاد مردم از ظلم قوه قضائیه به آسمان است. علی خامنه‌ای در سخنانی که روز گذشته ایراد کرد در پاسخ گفت:

«بنده‌ای که امکانات در اختیارم است نمی‌توانم مدعی باشم، باید پاسخگو باشم که چه کردم با این امکانات. به جای اینکه پاسخگویی کنم، نقش مدعی را علیه این و آن بازی کنم. این‌ها تقوا ندارند. آن کسانی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند. این‌ها دینشان سیاسی است؛ به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است.»

ولی فقیه، بنابر تعریف آن در نظام ولایی ولایت مطلقه دارد. ولایت مطلقه اما مترادف با مسئولیت مطلقه نیست. به همین جهت مراد از به کارگیری تعبیر «بنده» در این بخش از سخنرانی خامنه‌ای طبعاً خود او به عنوان یک مقام پاسخگو نیست. منظور از این «بنده» در آغاز این سخن، بندگانی چون احمدی‌نژاد و کسان دیگری است که «امکانات در اختیارشان هست» و دیگر بنا بر نهی رهبر نباید مدعی کسی باشند. منظور از این «بنده» می‌تواند روحانی باشد، که می‌بایست حساب کار خود را بکند و «مدعی» صادق لاریجانی و قوه قضاییه او نشود.

صادق لاریجانی بلافاصله اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی پاسخ قاطعی به انتقادات احمدی‌نژاد از شخص او و انتقاداتش نسبت به عملکرد قوه قضائیه داده است. علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد اما سخنان رهبر جمهوری اسلامی را به حسن روحانی برگرداند:

« پرواضح است که مخاطب این سخنان رهبری کسانی هستند که امروز در دولت آقای روحانی، امکانات مدیریتی را در اختیار دارند و همین ها در دولت اصلاحات و سازندگی نیز باز امکانات مدیریتی کشور را در اختیار داشتند اما با این وجود به بیان سخنانی از موضع مخالفت با نظام و انقلاب می پردازند. تصریح رهبری در اینجا کاملا مشخص است و مرتبط کردن آن به دکتر احمدی نژاد مستظهر به هیچ منطق صحیحی نیست.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگری

    ما دوره ممنوی یادمان نرفته/ این دوره هم بخشی از دوران نظام ولایی و رهبری ترازیکش است./ ممتوی یک تدارکچی بوده/ اما ممتوی مورد نظر ما عرضه داشت مسکن مهر راه به اندازد و خانه 60 میلیون تومانی بدهد. عرضه داشت 45 هزار تومان بدهد و عرضه داشت تو عمل بکند اگر حرافی کرد. اما اینجا بحث مبارزه است. الان احمدی نژادی ها پای کرا امدند و مثل خاتمی و ظریف و حسن روحانی نیستند که حراقفی مکنند و جانادز دزدان شده اند. حسن روحانی 110 هزار ملیارد تومان میخواهد از حق ملی بگیرد و به اسم کمک به تولید به حلقوئم رانتخوران بریزد. چرا خر وقت هر کی میخواهد ضربه ای به استبداد بزند یکی دیگر پیدا میوشد میگیود فلان و بیسار. الان کی دارد میگیود همه مردم سپاهی اند؟ محمد جواد ظریف یا احمدی نژاد؟ کی دارد سالانه صد ملیارد دلار ثروت ملی ایران میدزد؟ قطعا احمدی نزاد هم تدارکچی بود وگرنه بهش ریاست جمهعوری نمیدادند، فرق او با بقیه در همین سات میگوید این همه زدی کردید یک کمی هم به مردم بدهید. بنزنی وگازوئیل ارازن، دلار ارزان، این همه رانت به کارفرماها بقیه سرمایه دارها، به جیب مردم نمیرود. احمدی نژاد میگیود یک بیستم حق مردم میدهند و میخواهند همین را ندهند! این کجاش بد است یکی جرات دارد حرف فقرا بزند. احمدی نژاد رابین هود است در این نظام دزدخانه!

  • روزبه

    ۵۰% منظورم بود.

  • روزبه

    کارگری جان شما کم حافظه شدی توررم ۰۵% یادت رفته دوره مموتی؟ !!

  • کارگری

    احمدی نژاد: هر کسی در هر مقام و منصبی باشد اگر ملت او را نخواهد، غاصب است/ دولت با درآمد فعلی هدفمندی یارانه ها می تواند به ۷۵ میلیون ایرانی نفری ۷۵ هزار تومان بدهد . آقا 70 میلیون، 80 میلیون، 50 میلیون یک نظری دارند، به یک باوری رسیدند، حالا تو می گویی غلط است!؟ تو به چه حسابی می گویی غلط است!؟ بعد یک مثال های تاریخی می زنند که اصلا واقعیت ندارد. خب حالا مردم اشتباه کردند تو مسئولی که جایشان تصمیم بگیری!؟ آخه تو کی هستی!؟ هر کسی در هر مقام و منصبی که باشد، اگر ملت او را نخواهد، او غاصب است، روشن است که غاصب است. هر اقدامی انجام دهد، تخلف است. هر تصرفی در بیت المال انجام دهد، بعدا باید پاسخگو باشد. نفت، جنگل، زمین، معادن، این ها مال کیست؟ مال مردم است که باید بر اساس عدالت و بر اساس ضابطه در اختیار مردم قرار بگیرد. ببینید این ها تغییر نگاه است. یک نگاه است که می گوید همه این ها مال دولت و حکومت است که اگر خواست یک گوشه ای از آن را می گذارد در اختیار مردم. ما این ها را دیدیم در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها. هر کجا قرار است چیزی به مردم برسد و مردم وارد شوند، از امکانات کشور استفاده کنند، بلافاصله موضع گیری و مخالفت می کنند. بابا این ها مال ملت است. این همه جنگل، زمین، معدن، آب، نفت، انرژی... این ها مال ملت است. دولت یا حکومت فقط با اجازه ملت می تواند در این ها تصرف کند نه اینکه خیال کند مال خودش است و مردم باید بیایند خواهش و التماس کنند که آقا می شود یک قطره هم به ما بدهی!؟ آن هم لطف و بزرگواری کند و اگر تشخیص داد که رویمان زیاد نمی شود و پرو نمی شویم، بده! دولت که ارباب و مالک مردم و کشور نیست، " دولت به معنای عامه ش " که بخواهد برخلاف نظر مردم عمل کند. این چند تا عدد را دقت کنید. خب قیمت ها در رابطه با فراورده ها و حامل ها افزایش پیدا کرد. گازوئیل 16.5 بود، نفت سفید 10 تومان بود، بنزین 100 تومان بود، برق هر کیلووات 10 تومان بود که شد 100 تومان، گاز هر متر مکعب 13 تومان بود که شد 150-140 تومان به طور متوسط. خب قیمت این ها افزایش پیدا کرد. هیچکس راجع به 92 درصد حرفی نمی زد. الان راجع به 95 درصد درآمد و اصل نفت و گاز و برق که دست دولت است، هیچکس حرفی نمی زند!

  • کارگری

    اگر گروه احمدی نژاد یک دهم این هزار میلیارد دلار بالا کشیده بودند مثل خاوری توی کانادا بودند! این هزار میلیارد دلار 90% رفته توی جیب مقام عظمی و برادران قاچقاچی و رانخوارنی که الان در دولت و مجلس لانه کرده و یا دارند جنگ زرگری دولت-مجلس راه می اندازند. (بنزین و گازوئیل مفت برای مرفهان است و برای قاچاقچیان. سفر خارجی برای اخوند کربلایی و حاجی است یا خوشگذران انتالیا و پاتایا، فقرا که نمیتواند تا شمال بروند! هتل شب 300 هزار توان کدام یا بیکرا فقیر میتواند بدهد؟!) بازنده مردم فقیر هستند. چه قیمت بنزین گران شود و چه نشود، چه واردات خودرو بشود و چه نشود، فرقی به حال ان فقرا پا برهنه نمیکند، آخر سر هم بایست کارگری و بیگاری کنند و فوقش بجای پیاده روی با اتوبوس بروند. /// احمدی نژاد: هر کسی در هر مقام و منصبی باشد اگر ملت او را نخواهد، غاصب است/ دولت با درآمد فعلی هدفمندی یارانه ها می تواند به ۷۵ میلیون ایرانی نفری ۷۵ هزار تومان بدهد .

  • روزبه

    آوا جان. نمب خواهم منفی بافی کنم. احمدی نژاد. سعی بر سوارشدن روی موج داره درست ولی شما می تونید بگید. ن جنبش سبز چیه همه دنبالش راه افتادن همه جنبش سبز جنبش سبز میکنند. این جنبش چه خواسته های داره برنامه مدونش چیه.؟ والا خواسته های رهبران این "جنبش" بازگشت به راه امام راحل بوده و معتدند راه انقلاب اسلامی. بعد خمینی منحرف شده . اگر این جنبش سبز که بهتر بهشون گفت ارزونی خودتون.

  • آوا

    حواستون جمع باشه گنجشک را رنگ می‌کنند جای بلبل بهتون می‌فروشند. احمدی نژاد در حال خنثی کردن اپوزیسیونی قوی به نام جنبش سبز و میرحسین موسوی است که خودش در خرابکاریهای سال 88 باعث ایجادش شد. ماموریت داره خرابکاری خودشو اصلاح کنه.