ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه: برخی زلزله‌زدگان ۴۰ روز است حمام نرفته‌اند

ابراهیم شکیبا نسبت به اپیدمی بیماری‌های پوستی و عفونی در سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده در غرب ایران هشدار داد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه می‌گوید به دلیل کمبود دوش حمام در مناطق زلزله‌زده برخی برخی زلزله‌زدگان ۴۰ روز است حمام نرفته‌اند. او نسبت به اپیدمی بیماری‌های پوستی و عفونی در سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده در غرب ایران هشدار داد.

گروهی از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب (عکس: آرشیو)

ابراهیم شکیبا درباره کمبود توالت در مناطق زلزله‌زده به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  گفته است:

«در حال حاضر در شهرستان سرپل ذهاب ۵۱۰ چشمه توالت در شهر و ۷۱۰ چشمه توالت در روستاها علاوه بر تعداد موجود نیاز است. همچنین در شهرستان ثلاث باباجانی نیز ۳۶۰ چشمه توالت دیگر مورد نیاز است.»

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در این گفت‌وگو اعلام کرده که در سرپل‌ذهاب زلزله‌زدگان از کمبود ۶۵۰ دوش حمام و در ثلاث باباجانی از کمبود ۲۵۰ دوش حمام رنج می‌برند.به گفته ابراهیم شکیبا برخی از زلزله‌زدگان ۴۰ روز است که حمام نرفته‌اند.

شکیبا به دفع غیر بهداشتی فاضلاب در برخی مناطق زلزله‌زده هم اشاره کرده  و گفته است:

«متأسفانه فاضلاب چشمه توالت‌های موجود در منطقه بهداشتی دفع نمی‌شود و این امر ممکن است اپیدمی بیماری‌های عفونی و واگیردار مانند وبا و هپاتیت را به دنبال داشته باشد. آب لوله‌کشی برخی روستاها هم به خاطر کم بودن کلر آب غیرقابل شرب است. از طرفی برخی روستاها اصلاً آب ندارند و این امر مشکلات بهداشتی ایجاد می‌کند.»

روز گذشته شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفته بود تاکنون ۲۰ نفر از زلزله‌زدگان خودکشی کرده‌‌اند، ۴ نفر از سرما مرده‌‌اند، دانش‌آموزان ابتدایی در سرمای زمستان زیر چادر تحصیل می‌کنند و ساکنان روستاها هم بدون سرپناه در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.