ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور ویزای مسافرتی آمریکا برای اتباع ترکیه از سر گرفته شد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که شرایط امنیتی در ترکیه بهبود یافته و بنابر این خوشبین است که بتواند به ارائه خدمات ویزای مسافرتی در این کشور ادامه دهد.

وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه ۲۸ دسامبر اعلام کرد که صدور ویزای مسافرتی آمریکا برای اتباع ترکیه از سر گرفته می‌شود.

سفارتخانه آمریکا در آنکارا

پنج ماه پیش دادستانی ترکیه متین توپوز، کارمند ترکیه‌تبار کنسولگری آمریکا در استانبول را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده بود. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این واقعه صدور ویزای مسافرتی برای اتباع ترکیه را متوقف کرد.

وزارت خارجه آمریکا اما اکنون اعلام کرده است که با بهبود «شرایط امنیتی» در ترکیه، صدور ویزای مسافرتی برای اتباع این کشور را از سر می‌گیرد:

«وزارت خارجه آمریکا خوشبین است که با بهبود شرایط امنیتی در ترکیه، بتواند به ارائه خدمات ویزای مسافرتی برای شهروندان این کشور ادامه دهد.»

پنج ماه پیش وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که با وجود آنکه ترکیه عضو ناتو و یکی از شریکان آمریکاست، اما به تازگی شعارهای ضد آمریکایی در این کشور رواج پیدا کرده و این احتمال وجود دارد که گردشگران آمریکایی که به ترکیه سفر می‌کنند در معرض آدم‌ربایی یا حتی قتل قرار بگیرند.

وزارت خارجه ترکیه هم با صدور بیانیه مشابهی اعلام کرده بود که در پاسخ به این اقدام آمریکا تا اطلاع ثانوی از صدور ویزای مسافرتی برای شهروندان آمریکایی خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    راستی کسی از دادگاہ ان تاجر ایرانی ترکی کہ میگوفتند پای اردوغان ھم در میان ھست چی شد؟یھو ھمہ صدا ھا خوابید و اینکہ امروز در اخبار اقای اردوغان ھوس کرد و گفت اسد تروریست ھست،خلاصہ ویزا ھم یھو ازاد شد،خلاصہ ،زیاد نوشتم،