ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسراييل بار ديگر ايران را به حمله نظامی تهديد کرد

<p>شيمون پرز، رئيس&zwnj;جمهوری اسراييل بار ديگر گفت حمله نظامی به ايران &quot;بسيار محتمل&quot; است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>پرز اين سخنان را در حالی بیان کرد که يک روز پيش از آن به يک تلويزيون اسراييلی گفته بود حمله نظامی به ايران به&zwnj;زودی انجام می&zwnj;شود. </p> <p>همچنین روزنامه فرانسوی گزارش داد ليبراسيون برپایە يک نظرسنجی، ۴١ درصد اسراييلی&zwnj;ها موافق حملە بە ايران و ٣٩ درصد مخالف اين اقدام&zwnj;اند. ٢٠ درصد از جامعه آماری اين سنجش نظری ندادەاند.</p> <p>ليبراسيون نوشت اين نظرسنجی نشان می&zwnj;دهد اسراييلی&zwnj;ها بر سر حملە بە تأسيسات اتمی ايران دچار دو دستگی شدەاند.</p> <p>اين نظرسنجی از طرف مؤسسە ديالوگ بە نمايندگی از روزنامە هاآرتص صورت گرفتە است. ۴۹۵ نفر از ميان اسرائيليان در اين نظرسنجی شرکت کردەا&zwnj;ند.</p> <p>رابرت کاپلان، عضو پیشین هيأت سياست گذاری وزارت دفاع آمريکا به بی&zwnj;بی&zwnj;سی گفته است: &quot;اين روزها بيشتر ممکن است چنين حمله&zwnj;ای رخ بدهد يا مثلاً در اوايل يا نيمه&zwnj;های سال ۲۰۱۲. فکر می&zwnj;کنم ظرف شش تا ۹ ماه آينده احتمال حمله بيشتر شود. اما نمی&zwnj;توان گفت که حمله قريب&zwnj;الوقوع است.&quot;</p> <blockquote> <p>تلاش&zwnj;ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می&zwnj;گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند اما آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند ممکن است برنامه هسته&zwnj;ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد</p> </blockquote> <p>به گفته وی &quot;کارکرد اين گزارش&zwnj;ها بيشتر اين است که فشار بر ايران زياد بشود. اما اين گزارش&zwnj;ها يک چيز مشخص و واقعی را هم نشان می دهد و آن اين که دولت&zwnj;ها دارند به اين گزينه وحشتناک نزديک می&zwnj;شوند که بايد چنين کاری (حمله نظامی) بکنيم.&quot;</p> <p>هفته گذشته نیز روزنامه گاردين چاپ بريتانيا از برنامه&zwnj;ريزی آمريکا و بريتانيا برای حمله نظامی به تأسيسات اتمی ايران خبر داد.</p> <p>ايران در واکنش به اين تهديدات اعلام کرده در صورت حمله اسراييل به تأسيسات اتمی&zwnj;اش، دست به حمله متقابل خواهد زد.</p> <p>تلاش&zwnj;ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می&zwnj;گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند اما آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند ممکن است برنامه هسته&zwnj;ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد.</p> <p>در همين حال يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی گزارش تازه&zwnj;ای را از برنامه اتمی ايران آماده کرده که قرار است هفته آينده منتشر کند.</p> <p>اين گزارش که پيش از انتشار، به رسانه&zwnj;ها درز کرده نشان می&zwnj;دهد آمانو ايران را به &quot;فعاليت&zwnj;های نظامی در برنامه اتمی&quot; متهم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

شيمون پرز، رئيس‌جمهوری اسراييل بار ديگر گفت حمله نظامی به ايران "بسيار محتمل" است.

پرز اين سخنان را در حالی بیان کرد که يک روز پيش از آن به يک تلويزيون اسراييلی گفته بود حمله نظامی به ايران به‌زودی انجام می‌شود.

همچنین روزنامه فرانسوی گزارش داد ليبراسيون برپایە يک نظرسنجی، ۴١ درصد اسراييلی‌ها موافق حملە بە ايران و ٣٩ درصد مخالف اين اقدام‌اند. ٢٠ درصد از جامعه آماری اين سنجش نظری ندادەاند.

ليبراسيون نوشت اين نظرسنجی نشان می‌دهد اسراييلی‌ها بر سر حملە بە تأسيسات اتمی ايران دچار دو دستگی شدەاند.

اين نظرسنجی از طرف مؤسسە ديالوگ بە نمايندگی از روزنامە هاآرتص صورت گرفتە است. ۴۹۵ نفر از ميان اسرائيليان در اين نظرسنجی شرکت کردەا‌ند.

رابرت کاپلان، عضو پیشین هيأت سياست گذاری وزارت دفاع آمريکا به بی‌بی‌سی گفته است: "اين روزها بيشتر ممکن است چنين حمله‌ای رخ بدهد يا مثلاً در اوايل يا نيمه‌های سال ۲۰۱۲. فکر می‌کنم ظرف شش تا ۹ ماه آينده احتمال حمله بيشتر شود. اما نمی‌توان گفت که حمله قريب‌الوقوع است."

تلاش‌ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می‌گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند اما آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند ممکن است برنامه هسته‌ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد

به گفته وی "کارکرد اين گزارش‌ها بيشتر اين است که فشار بر ايران زياد بشود. اما اين گزارش‌ها يک چيز مشخص و واقعی را هم نشان می دهد و آن اين که دولت‌ها دارند به اين گزينه وحشتناک نزديک می‌شوند که بايد چنين کاری (حمله نظامی) بکنيم."

هفته گذشته نیز روزنامه گاردين چاپ بريتانيا از برنامه‌ريزی آمريکا و بريتانيا برای حمله نظامی به تأسيسات اتمی ايران خبر داد.

ايران در واکنش به اين تهديدات اعلام کرده در صورت حمله اسراييل به تأسيسات اتمی‌اش، دست به حمله متقابل خواهد زد.

تلاش‌ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می‌گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند اما آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند ممکن است برنامه هسته‌ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد.

در همين حال يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گزارش تازه‌ای را از برنامه اتمی ايران آماده کرده که قرار است هفته آينده منتشر کند.

اين گزارش که پيش از انتشار، به رسانه‌ها درز کرده نشان می‌دهد آمانو ايران را به "فعاليت‌های نظامی در برنامه اتمی" متهم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    غلط کرد