ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استانداری تهران: کسانی که ساختارها و ارزش‌های دینی را رعایت نکنند قابل مدارا نیستند

مقام‌های استانداری تهران می‌گویند نیروهای امنیتی تا اعتراضات روز یکشنبه با «تخریب‌کنندگان اموال عمومی» مدارا کرده‌اند اما در این روز از دایره مدارا خارج شده‌ و کسانی را بازداشت کرده‌اند.

دو مقام استانداری تهران از برخورد با «تخریب‌کنندگان اموال عمومی» سخن گفته‌اند. آن‌ها تهدید کرده‌اند که تاکنون با این افراد مدارا شده اما در اعتراضات روز یکشنبه از دایره مدارا خارج شده‌ و کسانی را بازداشت کرده‌اند.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران ـ شنبه ۹ دی

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران روز یکشنبه ۱۰ دی با بیان این‌که تجمعات اعتراضی اخیر مجوز نداشتند و برای اخذ مجوز هم هیچ اقدامی نشده است، از «بازداشت برخی افراد» در اعتراضات روز یکشنبه تهران خبر داد.

مقیمی گفت: «برای این‌که بگوییم این افراد از سوی چه کسانی تحریک شدند، زود است و باید صبر کنیم.»

در اعتراضات سراسری در ایران تاکنون در دورود لرستان دست‌کم دو نفر کشته شده‌اند. فرمانداری تهران نیز از دستگیری حدود ۲۰۰ تن در اعتراض‌های شنبه، نهم دی‌ماه در پایتخت خبر داده بود. در اراک هم تا کنون ۱۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. در بقیه شهرها دستگیری‌ها در هر شهر بین ۲۰ تا ۵۰ نفر گزارش شده است.

این در حالی است که محسن نسج همدانی، معاون استانداری تهران گفته است که در اعتراضات روز شنبه ۹ دی «مبنای نیروهای انتظامی و امنیتی بر اساس مدارا بود» و تنها به دادن «تذکر دوستانه» اکتفا کرده‌‌اند.

نسج همدانی افزود: «[روز یکشنبه] از دایره مدارا خارج شده و تلاش کردیم تا اعمال قانون کنیم هرچند در این چارچوب هم مبنای ما تذکر و برخورد دوستانه بود.»

شامگاه روز گذشته، یکشنبه ۱۰ دی ماه، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران ضمن آن‌که گفته بود مردم «حق اعتراض» دارند بر این نکته تأکید کرده بود که «دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را به‌هم بزنند و یا در جامعه اغتشاشی ایجاد کنند، حتماً‌ تحمل نخواهد کرد.»

چند مقام‌ دولتی، از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز گفته بودند که با «توطئه‌گران» و کسانی که «ثبات جامعه» را به‌هم می‌زنند برخورد خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران همچنین گفته است «کسانی که ساختارها و ارزش‌های دینی و ملی ما را رعایت نکنند قابل مدارا نیستند.»

او از شمار بازداشت‌شدگان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «قرار بر این شده اطلاعات در این خصوص را وزارت کشور منتشر کند.»

در اعتراض‌های اخیر شهرهای مختلف ایران معترضان شعارهایی علیه رهبر و مقام‌های جمهوری اسلامی و همچنین روحانیان حکومتی سر دادند. مقام‌های دولتی ایران این شعارها را «ساختارشکنانه» می‌دانند.

اعتراض‌ها در ایران تا یکشنبه شب ۱۰ دی در تهران، سنندج، بانه، شیراز، درود، زنجان، اردبیل، مشهد، خرم‌آباد، اصفهان، تاکستان، کرمانشاه، رشت، تویسرکان، نهاوند، شهر قدس، ارومیه، ایلام، چابهار، قشم، الیگودرز، سمنان، بهشهر، خوی، شاهین شهر، شهرضا، قزوین، اراک، تاکستان، گناوه، خرمدره و مراغه ادامه داشته است. این اعتراض‌ها حتی پس از سخنان شب گذشته حسن روحانی نیز در تهران و چند شهر دیگر تا پاسی از شب ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شبق از تهران

    شما به ارزشهای انسانی ما بیست و چهارساعت توهین می کنید. ما هم البته چون شماها به نام دین بر ما حکومکت اسلامی میکنید بنا بر این چاره ای نداریم جز بازخواست از همین دین شما. آخر این دین شما کدام ارزش را بهع ما داده تا به آن ارزش بدهیم.

  • روزبه

    منظور از ساختارها و ارزش‌های دینی و ملی همون ولایت فقیه و حکومت ملاهاست منکه چیز ملی ای توش نمی بینم. چرا کار به اینجا ها میرسه قضیه ملی یادتون میفته. یا امت اسلامی تبدیل به مردم عزیز ایران میشن. اگر مردم این به اصلاح ساختار ها و ارزشها رو بخوان تغییر بدین چه راهکار "قانونی" براش هست؟؟؟؟. مردم هر چهار سال یک مرتبه یکی رو که چهارتا ملای عصر حجری براشون انتخاب کردن و انتخاب کنن بعد برن تو خونه که سیستم بچاپ بچاپشو ادامه بده جواب نمیده. شما هم که با اون رهبر مفتخور و دولتهای دست نشاندهش حاضر به دست کشیدن از خدمت کردن زوری به مردم نیستید. هر چی مردم هم بهتون میگن دیگه خدمتتون رو نمی خواهیم میگید باید بهتون خدمت کنیم.

  • mansour pirykhanghah

    ارزش های دینی استاندار و بالاتری ها همان دزدی،رشوه خواری،زمین خواری،حرامزادگی و پرویی است که خوشبختانه ملت تحت ستم با این اعمال میانه خوبی ندارد.لذا پش به سوی سرنگونی دزدان بیت المال و بنیانگذاری دمکراسی!

  • بابکان

    بله ساختار و ارزشهای دینی سران و طرفداران رژیم آخوندی ! اوجب واجیات حفظ حکومت است حتا واجب تر از حفظ اسلام !