ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۰۰ نفر در اراک تأیید شد

منابع خبری رسمی جمهوری اسلامی از دستگیری گسترده معترضان در شهرهای مختلف ایران خبر می‌دهند. استاندار استان مرکزی بازداشت ۱۰۰ نفر در اراک را تأیید کرد.

منابع خبری رسمی جمهوری اسلامی از دستگیری گسترده معترضان در شهرهای مختلف ایران خبر می‌دهند. استاندار استان مرکزی بازداشت ۱۰۰ نفر در اراک را تأیید کرد.

حضور گسترده پلیس در خیابان‌های کرمانشاه. عکس- آرشیو

استاندار استان مرکزی شامگاه یکشنبه ۱۰ دی گفت که بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در اعتراضات روزهای گذشته «شناسایی و دستگیر شده‌اند».

علی آقازاده دستگیری معترضان را تصمیم «شورای تامین استان» اعلام کرد و گفت: «کسانی که بدون مجوز اقدام به تجمع و راهپیمایی کنند حتما با برخورد قهری و برخورد قانونی مامورین حافظان نظم مواجهه خواهند شد».

او اتهام دستگیرشدگان را «تخریب اموال عمومی» عنوان کرد و گفت که  با بررسی دوربین‌های مداربسته بانک‌ها تعداد بیشتری از معترضان در روزهای آینده شناسایی و دستگیر می‌شوند.

به گفته آقازاده، ۱۲ تن از ماموران نیروی انتظامی در جریان اعتراض‌ها «مضروب و مجروح شده‌اند».

در پیوند با همین موضوع علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی نیز از بازداشت حداقل ۱۰ نفر در ارومیه خبر داد.

او اتهام این افراد را «تهیج مردم به هنجارشکنی» عنوان کرد و گفت: «با افرادی که مستند در جهت تهییج مردم به اعمال هنجارشکن اقدام کرده بودند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»

حسین افشاری فرماندار اسدآباد هم دوشنبه ۱۱ دی از بازداشت «تعدادی از عناصر معاند» که به گفته او « قصد تحرک ساختارشکنانه» داشتند، خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نیز روز گذشته از بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان در اعتراض‌ها خبر داده بود. مقام‌های قضائی و دولتی تا به حال آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان ارائه نکرده‌اند.

فرمانداری تهران نیز از دستگیری حدود ۲۰۰ تن در اعتراض‌های شنبه، نهم دی‌ماه در پایتخت خبر داده بود. روز یکشنبه نیز بازداشت‌هایی در تهران صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.