ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا خواستار گفت‌وگوی حکومت ایران با معترضان شد

با گذشت پنج روز از اعتراضات خیابانی در ایران، بریتانیا از جمهوری اسلامی ایران خواست تا با معترضان پای میز مذاکره بنشیند.

با گذشت پنج روز از اعتراضات خیابانی در ایران، بریتانیا از جمهوری اسلامی ایران خواست تا با معترضان پای میز مذاکره بنشیند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا

به‌گزارش رویترز، سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا سه‌شنبه ۲ ژانویه / ۱۲ دی گفت: «ما بر این باوریم که بحث‌های جدی در مورد مسائل مشروع و مهمی که معترضان مطرح می‌کنند باید دربگیرد و از مقامات ایرانی می‌خواهیم که اجازه دهد تا چنین گفت‌وگوهایی شکل بگیرد.»

در روزهای اخیر که اعتراضات سراسری در ایران در جریان است برخی از مسئولان جمهوری اسلامی این اعتراضات را «توطئه دشمنان» دانسته و از جمله از بریتانیا به‌عنوان یکی از «توطئه‌گران» نام برده‌اند.

پیش از این، بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا نیز در توئیتی نوشته بود: «من با نگرانی، حوادث ایران را دنبال می‌کنم. شهروندان ایرانی حق دارند خواسته‌های خود را به‌طور مسالمت‌آمیز بیان کنند و حکومت باید به این حق، احترام بگذارد.»

او در توئیتی دیگر نیز ضمن ابراز تأسف از کشته‌شدن معترضان در ایران در تجمعات اعتراضی روزهای گذشته، خواستار پرهیز مقامات جمهوری اسلامی از اعمال خشونت و سرکوب تظاهرکنندگان و رعایت کردن تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق بشر شده بود.

اعتراضات اخیر در ایران از روز پنج‌شنبه ۷ دی از مشهد آغاز شد و تا شب گذشته، دوشنبه ۱۱ دی، ادامه داشت. در این چند روز بیش از ۴۵۰ نفر بازداشت شده‌اند و بر اساس آن‌چه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

با گسترش این اعتراضات کشورهای مختلف نیز درباره آن موضع‌گیری می‌کنند. از جمله تاکنون، مقامات آمریکا، اسرائیل، آلمان، بریتانیا و اتحادیه اروپا در این‌باره اظهارنظر کرده‌اند و رسانه‌های جهان به بازتاب گسترده آن پرداختند.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.