ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تولید هزار و ۲۰۰ چشم‌بند پارچه‌ای در کارگاه زندان اوین»

دست‌کم هزار و ۲۰۰ چشم‌بند پارچه‌ای به رنگ آبی در کارگاه دوخت زندان اوین تولید شده است. سفارش دهنده این محصولات مشخص نیست

کارگاه دوخت و تولید زندان اوین دستور گرفته است تا چشم‌بندهای پارچه‌ای تولید کند. این کارگاه که از مدت‌ها پیش با زندانیان کارگر به‌صورت منظم روپوش تولید می‌کرده، از روز شنبه ۹ دی ماه با دستور کار جدیدی برای تولید چشم‌بند پارچه‌ای روبه‌رو شده است.

عکس از آرشیو

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در دو روز گذشته دست‎کم ۴۲۳ شهروند بازداشت شده در اعتراض‌های اخیر به بازداشتگاه اوین منتقل شده‌اند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است که از تاریخ ۹ دی ماه تا ۱۱ دی ماه، دست‌کم هزار و ۲۰۰ چشم‌بند پارچه‌ای به رنگ آبی در کارگاه دوخت زندان اوین تولید شده است. سفارش دهنده این محصولات مشخص نیست اما این چشم‌بندها احتمالا به یک دستگاه امنیتی یا انتظامی تحویل داده می‌شود.

از صبح روز یکشنبه تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه هفته جاری نیز ۴۲۳ زندانی در زندان اوین ثبت‌نام و پذیرش شده‌اند. خبرهایی از زندان اوین منتشر شده که بر اساس آنها مسئولان زندان با تخلیه برخی سالن‌ها، محل مشخصی برای پذیرش بازداشت‌شدگان این روزهای تهران آماده کرده‌اند: «از روز ۹ دی ماه روند خارج کردن زندانیان قدیمی‌تر از سالن‌های قرنطینه اندرزگاه چهار اوین آغاز شده و از صبح روز ۱۰ دی ماه، این اماکن از زندانیان قدیمی کاملا خالی شده است.»

بر اساس گزارش هرانا، هر چند قرنطینه زندان اوین رسما برای ۱۸۰ زندانی ظرفیت دارد اما در شرایط خاص مسئولان زندان تا چند برابر این جمعیت را در این محل پذیرش می‌کنند. تمامی ۴۲۳ زندانی منتقل شده به اوین اما اکنون در قرنطینه این زندان به سر نمی‌برند بلکه تعداد نامعلومی از آنها به بندهای امنیتی دیگر و به طور خاص به بند دو-الف وابسته به سپاه پاسداران، منتقل شده‌اند.

تجربه‌ موارد مشابه پیشین نشان می‌دهد ماموران امنیتی افرادی را که تصور می‌کنند فعالیت‌های جدی‌تری در تجمعات داشته‌اند، برای بازجویی به بندهای امنیتی منتقل می‌کنند.

  • در همین زمینه
در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.