ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار همدان از پروژه تازه‌ای پرده برداشت: اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان

در برخی شهرستان‌ها از جمله در تبریز و قم و کرج و همدان عده‌ای بازداشت شده‌اند. در همدان بازداشت‌شدگان را وادار به اعتراف می‌کنند که بگویند اعتراضاتشان به مشکلات معیشتی ربط ندارد.

در برخی شهرستان‌های ایران مقامات قضایی از بازداشت گسترده معترضان خبر داده‌اند. در تبریز در همان روز نخست تظاهرات سراسری در ایران دست‌کم ۹۰ نفر بازداشت شده‌اند. در کرج و در همدان نیز بگیر و ببندها به راه است. استاندر همدان از پروژه تازه‌ای پرده برداشته است: اعتراف‌گیری از بازداشت‌شدگان با این هدف که آن‌ها اقرار کنند که شرکتشان در تظاهرات سراسری به گرانی و مشکلات معیشتی مردم ربط ندارد.

فرمانداری تویسرکان در استان همدان، یکشنبه ۱۰ دی
  • همدان

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان از شناسایی و دستگیری عده‌ای در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در این استان خبر داده است.

استاندار همدان تلویحاً به پروزه تازه‌ای اشاره کرده است: اعتراف‌گیری از بازداشت شدگان بر این مبنا که آن‌ها افرار کنند، شرکتشان در تظاهرات سراسری در ایران ارتباطی با مشکلات اقتصادی مردم ندارد:

 «عده‌ای که به دنبال اغتشاش‌آفرینی بودند، شناخته شدند و تعدادی هم در اختیار داریم و اعترافاتی داشته‌اند که معلوم شد این موج‌سواری بود و قصد آنها هیچ ارتباطی با مطالبات، مسائل معیشتی و اقتصادی مردم ندارد.»

تطاهرات همدان، شامگاه یکشنبه ۱۰ دی

  • تبریز

در روز نخست فراخوان اعتراضات سراسری در ایران در تبریز دست کم ۹۰ نفر بازداشت شده‌اند. در این شهر تاکنون تجمعی برگزار نشده است.

همچنین گزارش شده که بازداشت‌شدگان در تبریز از بازداشتگاه نیروی انتظامی به زندان سپاه پاسداران در این شهر منتقل شده‌اند. خانواده‌های بازداشت‌شدگان تبریزی از وضع عزیزانشان در زندان سپاه هیچگونه اطلاعی ندارند.

  •  کرج

حاجی رضا شاکرمی، دادستان کرج به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که در این شهر متصل به تهران،  ۲۰ نفر از سازمان‌دهندگان تظاهرات اعتراضی بازداشت شده‌اند.

دادستان کرج گفته است:

«در ارتباط با اغتشاشات اخیر کرج تعدادی دستگیر شده‌اند که فعلا آماری از آنها ارائه نمی‌دهیم. از میان دستگیر شدگان ۲۰  نفر لیدر و سرکرده بودند که به نوعی هدایت این اغتشاشات را به عهده داشتند. برخی از این افراد نیز به جرم تشویق و تحریک عمومی مردم برای ریختن به خیابان‌ها و آسیب به اموال عمومی دستگیر شده‌اند.»

کمپین حقوق بشر به نقل از منابعی که در اختیار دارد اعلام کرده که یکی از سالن‌های زندان رجایی‌شهر به معترضان بازداشت شده در کرج اختصاص داده شده است. به گفته این منابع این سالن ظرفیت پذیرش بیش از ۱۵۰ زندانی را دارد.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.