ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل: وقایع اخیر نشان داد که آزادی فضای مجازی برای ما مضر است

دادستان کل کشور در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر، از فضای مجازی انتقاد کرد و گفت «فضای باز مجازی» از عوامل ایجاد چنین اوضاعی است و باید محدود و کنترل شود.

دادستان کل کشور در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر، از فضای مجازی انتقاد کرد و گفت «فضای باز مجازی» از عوامل ایجاد چنین اوضاعی است و باید محدود و کنترل شود.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور سه‌شنبه ۱۲ دی اعتراضات روزهای اخیر را به «جریانات ضدانقلاب» نسبت داد و گفت پشت پرده این رویدادها «دشمنان قسم خورده‌ای» هستند که از نظام ضربه خورده‌اند.

محمدجعفر منتظری با اعلام این‌که دستگاه‌های امنیتی و قضائی در ارتباط با این مسئله «کوتاه نخواهند آمد» از مردم خواست تا معترضان را به نیروهای امنیتی معرفی کنند.

او به فضای مجازی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: «رها بودن فضای مجازی و در اختیار بودن این فضا در دست دشمن، برای همه عرصه‌های زندگی ما مضر است همان‌گونه که در این جریانات اخیر دیده شد که این‌ها چه شرارت‌هایی دارند.»

دادستان کل از ضرورت «نظارت و کنترل» فضای مجازی سخن گفت و افزود: «مردم دیدند که اگر فضا باز باشد این‌ها چه کار‌هایی می‌کنند.»

در ایران، پس از کشیده‌شدن اعتراضات به خیابان‌ها، شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام ابتدا دچار مشکل و سپس مسدود شدند. پیش از آن نیز بسته‌های اینترنتی اپراتورهای کشور از کار افتاده بودند. در حال حاضر مردم با تهیه فیلترشکن به شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شوند. با این حال سرعت اینترنت بسیار پایین آمده است. مسئولان حکومتی با این روش‌ها مانع از انتشار خبرها و فیلم‌های مربوط به اعتراضات می‌شوند.

محمدجعفر منتظری معتقد است که اگر فرمان رهبر جمهوری اسلامی در مورد راه‌اندازی شبکه ملی به‌اجرا گذاشته می‌شد امروز اطلاعات از طریق شبکه‌های خارجی به خارج از کشور منتقل نمی‌شد.

اعتراضات اخیر در ایران از روز پنج‌شنبه ۷ دی از مشهد آغاز شد و تا شب گذشته، دوشنبه ۱۱ دی، ادامه داشت. در این چند روز بیش از ۴۵۰ نفر بازداشت شده‌اند و بر اساس آن‌چه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    بله، برای این حکومت آزادی مردم مضر است.

  • حسین از ایران

    این رو که همه میدونن آزادی جریان اطلاعات برای شما آخوندها مضر است چون مردم میفهمند شما فاسد هستید و دایه اسلام بهانه ای است برای دزدی و فساد

  • روزبه

    منظورت از «ما» کیه؟