ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۳۰۰ تن از معترضان در شهرهای مختلف بازداشت شدند

در ادامه بازداشت معترضان در ایران مقام‌های دولتی و قضائی می‌گویند که صدها نفر در چندین شهر بازداشت شدند و شناسایی و دستگیری معترضان ادامه دارد.

در ادامه بازداشت گسترده معترضان در ایران، دو مقام دولتی از دستگیری گروهی دیگر در استان‌های کرمان،خراسان، فارس، همدان و اصفهان خبر دادند.

مقام‌های دولتی می‌گویند: صدها تن از معترضان در شهرهای مختلف دستگیر شدند.

خبرگزاری تسنیم عصر سه‌شنبه ۱۲ دی به نقل از فرماندار همدان گزارش کرد که ۱۵۰ تن از معترضان دستگیر شدند.

علی تعالی فرماندار همدان همانند دیگر مقام‌های حکومتی ایران، بازداشت شدگان را «اغتشاشگر» نامید و گفت که بیشتر آنان «جوان و نوجوان هستند».

اعتراض‌های مردمی در شهرهای مختلف ایران از پنجشنبه ۷ دی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه فرماندار فلاورجان در استان اصفهان هم از دستگیری افرادی که به گفته او قصد حمله به پاسگاه قهدریجان داشتند، خبر داد.

شامگاه دوشنبه ۱۱ دی منابع خبری از درگیری معترضان با نیروهای نظامی در قهدریجان اصفهان خبر دادند. برپایه گزارش‌های منتشر شده در جریان این درگیری ۵ تن کشته شدند.

وب‌سایت خبری «رجانیوز» پیشتر از کشته شدن یک تن از نیروهای نظامی در جریان درگیری قهدریجان خبر داده بود اما حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان  به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که «هیچ فردی از پلیس در شهرستان قهدریجان کشته نشده است».

اصغر هدایت فرماندار فلاورجان عصر سه‌شنبه «کشته شدن تعدادی» در درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس را تائید کرد اما از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

هدایت گفت که این افراد پس از آنکه به پاسگاه قهدریجان «حمله کردند و قصد خلع سلاح ماموران پلیس را داشتند با برخورد قاطع روبرو شدند».

به گفته او برخی از کسانی که به کلانتری حمله کرده بودند، «شناسایی و دستگیر شدند».

در خبر دیگری در همین رابطه حسن حیدری معاون دادستان مشهد از دستگیری ۱۳۸ نفر از معترضان طی روزهای گذشته در این شهر خبر داد.

همچنین به گفته غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه کرمان ۸۰ تن از معترضان در این شهر نیز بازداشت شده‌اند.

رحمت‌الله فرامرزی فرماندار ممسنی در استان فارس هم گفته است که ۹ تن از معترضان در این شهر بازداشت شدند.

پیش از این مقام‌های قضائی ایران از بازداشت دست‌کم ۴۵۰ تن از معترضان در روزهای گذشته خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • noname

    بترسید بترسید، ما همه باهم هستیم....

  • navid

    *** بیان ترجمه شعارهای معترضان ایرانی توسط سفیر آمریکا در سازمان ملل

  • nader

    امید نوری‌پور نماینده ایرانی- آلمانی حزب سبزها در پارلمان این کشور از اتحادیه اروپا خواست تا درباره موج اعتراضات مردم در ایران موضع‌گیری کند. وی به روزنامه محلی «صدای هایلبرونر» گفته است: «توافق اتمی نباید سبب شود که اروپاییان درباره نقض حقوق بشر در ایران سکوت کنند.» نوری‌پور تأکید کرد: «اتحادیه اروپا باید برای تهران روشن کند که تکرار رویدادهای خونبار دیگر مانند سال ۲۰۰۹ به معنای پایان مناسبات در حال بهبود این اتحادیه با ایران خواهد بود.»