ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان: تهران باید به آزادی تجمعات احترام بگذارد

با گسترش اعتراضات سراسری در ایران و ادامه آن در شهرهای مختلف، دولت آلمان جمهوری اسلامی ایران را فراخواند تا به آزادی تجمعات و آزادی بیان احترام بگذارد.

با گسترش اعتراضات سراسری در ایران و ادامه آن در شهرهای مختلف، دولت آلمان جمهوری اسلامی ایران را فراخواند تا به آزادی تجمعات و آزادی بیان احترام بگذارد.

صحنه‌ای از تظاهرات اعتراضی در دی‌ماه ۱۳۹۶
شمار کشته‌شدگان در اعتراضات اخیر به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

یک سخنگوی دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه ۳ ژانویه / ۱۳ دی گفت از نظر برلین، زمانی که مردم شجاعانه نگرانی‌های اقتصادی و سیاسی خود را به‌شکل عمومی بیان می‌کنند، مشروع و شایسته احترام است.

به‌گفته سخنگوی دولت آلمان، برلین با نگرانی پیشرفت مسائل در ایران را دنبال می‌کند و رهبری تهران باید به گفت‌وگو با معترضان روی آورد.

اعتراضات سراسری در شهرهای ایران از پنج‌شنبه ۷ دی آغاز شد و تا شب گذشته، سه‌شنبه ۱۲ دی ادامه داشت. در این چند روز بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند و بر اساس آن‌چه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه‌ آلمان نیز روز دوشنبه یکم ژانویه / ۱۱ دی، نسبت به افزایش شمار کشته‌شدگان تظاهرات اعتراضی در ایران ابراز نگرانی کرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواست حق تظاهرات را محترم شمارند.

اتحادیه اروپا، فرانسه و بریتانیا نیز در روزهای اخیر همین مواضع را تکرار کرده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار امیدواری کرد که در چند روز آینده آرامش به کشور بازگردد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ایران و ترکیه بر این نظر توافق دارند که حق اعتراض نباید منجر به نقض قانون شود.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هیتلرمشهدی

    چشم المان ! این تذکر جناب المان دل ما هیتلرهای انسان دوست لرزاند و خیلی ترسیدم! همین امروز به خاطر گل روی شما المانی های خوب و نازنی و دل نازک اینکار میکنیم، فقط اجازه میدهید 40 نفرشان اعدام و 2000 نفرشان زندانی کینم بخاطر اقا اوقاتشان مکرر شده. از اینکه املان با ما نظام ولایی مهربان است حتما در قراردادهای اقتصادی لحاظ میشود!