ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شوراهای صنفی دانشجویان: دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر را فوراً آزاد کنید

شوراهای صنفی دانشجویان ۳۰ دانشگاه ایران در نامه سرگشاده‌ای به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، از او خواسته‌اند تا برای آزاد کردن هر چه سریع‌تر دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر اقدام کند.

شوراهای صنفی دانشجویان ۳۰ دانشگاه ایران در نامه سرگشاده‌ای به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، از او خواسته‌اند تا برای آزاد کردن هر چه سریع‌تر دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر اقدام کند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراضات سراسری اخیر شرکت کردند ـ عکس از آرشیو

این شوراها در نامه سرگشاده خود نوشته‌اند که اعتراضاتی که در روزهای اخیر در برخی از دانشگاه‌ها برگزار شد «کاملاً مسالمت‌آمیز و به‌دور از هر گونه تنش و درگیری و اغتشاش» بود و تعارضی با منشور حقوق دانشجویی نداشت اما این تجمعات با دخالت نیروهای امنیتی روبه‌رو و به بازداشت تعدادی از فعالان دانشجویی در فضای خارج از اجتماعات منجر شد.

به‌گفته این شوراها به دانشجویان بازداشت‌شده «اتهامات واهی و خلاف واقع» زده‌اند در حالی‌که برخی از آن‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با تجمعات نداشته‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان خواهان آزادی بدون قید و شرط دانشجویان و همچنین عدم تکرار چنین اتفاقاتی در آینده شده است.

در این نامه نام ۲۵ دانشجوی بازداشت‌شده و دانشگاه‌های آن‌ها چنین عنوان شده است: از دانشگاه علامه طباطبایی: فائزه عبدی‌پور، مجید مسافر، محمد خانی، سیاوش امجدی، محسن شاهسون و سینا غفاری. از دانشگاه تهران: لیلا حسین‌زاده، سینا ربیعی، محسن حق‌شناس، میکائیل قلی‌راد، پدرام پذیره، محمد محمدیان، علی مظفری، مهدی وهابی ثانی، سهیل موحدان، آرش آوری، دانیال ایمان، امیرحسین علم‌طلب، مجید اکبری، محسن ترابی، کسری نوری، عارف فتحی، محسن میرمحسنی و محمد جواهری؛ و از دانشگاه صنعتی شریف، محمد شریفی مقدم ریابی.

دست‌کم ۱۴ نفر از این دانشجویان، پس از برگزاری جلسه مشترک شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران با ریاست دانشگاه به‌منظور پیگیری آزادی دانشجویانی که در روزهای نخست وقایع اخیر بازداشت شده بودند توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شدند.

روز سه‌شنبه ۱۲ دی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران گفته بود که با دخالت او و رئیس دانشگاه تهران شماری از دانشجویان بازداشت‌شده آزاد شده‌اند اما در همین حال افزوده بود که «اگر در سطح خیابان‌ها دانشجویی دستگیر شده باشد هنوز آماری به وزارت علوم نرسیده و در جریان آن نیستیم.»

روز شنبه ۹ دی نیز یک مقام از وزارت علوم گفته بود از سه دانشجوی دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دستگیر شده بودند دو نفر آزاد شده‌اند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور ایران روز دوشنبه ۱۱دی، میانگین سنی ۹۰ درصد از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری را زیر ۲۵ سال اعلام کرد و گفت این افراد سابقه بازداشت قبلی ندارند.

اعتراضات سراسری در شهرهای ایران از پنج‌شنبه ۷ دی تا شب گذشته، چهارشنبه ۱۳ دی ادامه داشت. در این چند روز بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند و بر اساس آن‌چه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.