ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۹۴ نفر در اعتراضات چهار شهر استان مرکزی بازداشت شده‌اند

قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی می‌گوید ۲۹۴ نفر در اعتراضات سه شهر اراک، ساوه و دلیجان دستگیر شده‌اند.

قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی می‌گوید ۲۹۴ نفر در اعتراضات چهار شهر اراک، ساوه، دلیجان و خمین دستگیر شده‌اند.

صحنه‌ای از تظاهرات اعتراضی در دی‌ماه ۱۳۹۶
صحنه‌ای از تظاهرات اعتراضی در دی‌ماه ۱۳۹۶

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رئیس کل دادگستری استان مرکزی پنج‌شنبه ۱۴ دی ضمن اعلام این خبر همه بازداشت‌شدگان را «اغتشاشگر» نامید.

به‌گفته او در اعتراضات روز شنبه ۹ دی‌ماه، در اراک ۷۱ مرد، ۹ زن و ۱۴ نوجوان کمتر از ۱۸ سال؛ در ساوه ۱۵ مرد و یک زن؛ و در دلیجان نیز ۴ نفر دستگیر شده‌اند. او از چهار بازداشت‌شده دیگر در این روز به‌عنوان رهبر معترضان یاد کرد اما نامی از آن‌ها نبرد.

قاسم عبداللهی همچنین افزود در یکشنبه شب یکشنبه ۱۰ دی نیز در ساوه ۷۹ نفر و ۱۷ نوجوان کمتر از ۱۸ سال؛ در اراک ۱۴۵ مرد، ۵ زن و ۳۰ نوجوان کمتر از ۱۸ سال و در شهرستان دلیجان ۶ نفر بازداشت شدند.

در مجموع ۳۹۶ نفر در این سه شهر استان مرکزی بازداشت شدند که به‌جز ۲۹۴ نفر بقیه آزاد شدند. در بین این ۲۹۴ نفر نیز به‌گفته رئیس کل دادگستری استان مرکزی امکان دارد ۳ نفر از نوجوانان کمتر از ۱۸ سال آزاد شوند.

بدین ترتیب ۱۱۶ نفر در ساوه، ۱۶۴ نفر در اراک، ۹ نفر در دلیجان، دو نفر در خمین و سه زن به زندان‌ها معرفی شدندبه زندان‌ها معرفی شدند.

در میان بازداشت‌شدگان پنج افغانستانی نیز وجود دارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خسارت‌های واردشده در این سه شهر را ۲۶ بانک در اراک، ۹ بانک در ساوه، هشت مورد اماکن دولتی، دو مسجد و تعدادی خودرو عنوان کرد و گفت به مصلی شهر خمین نیز حمله شد.

با ارائه آمارهای جدید در مورد بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر شمار دستگیرشدگان بیش از یک هزار نفر رسیده است. اعتراضات سراسری در شهرهای ایران از پنج‌شنبه ۷ دی تا شب گذشته، چهارشنبه ۱۳ دی ادامه داشت. بر اساس آن‌چه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.