ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمان تهران: دولت و قوه قضائیه اشتباهات گذشته را جبران کنند

معلمان استان تهران خواهان آزادی فعالان صنفی زندانی، جرم‌زدایی از فعالیت‌های صنفی، شناسایی حق تجمع و اعتراض و مجازات عاملان فساد اقتصادی شده‌اند.

کانون صنفی معلمان استان تهران با انتشار بیانیه‌ای در صدد ارزیابی از زمینه‌های تظاهرات سراسری برآمده. کانون صنفی معلمان نوشته است اعتراضات اخیر در نابرای‌های عظیم اجتماعی ریشه دارد اما مسئولان به جای از میان برداشتن بی‌عدالتی و جدی گرفتن هشدارهای فعالان تشکل‌های صنفی از جمله کانون صنفی معلمان اعمال فشار بر آن‌ها را افزایش داده و تلاش کرده‌اند صورت مسأله را پاک کنند. معلمان استان تهران از دولت و قوه قضائیه خواسته‌اند با آزادی فعالان صنفی زندانی و بازگشت به کار آن‌ها، جرم‌زدایی از فعالیت‌های صنفی، به رسمیت شناختن حق تجمع و اعتراض، و شناسایی و مجازات عاملان فساد اقتصادی گام کوچکی برای تصحیح اشتباهات گذشته بردارند.

کارتن قتل دو دانش آموز #خمینی_شهری که در اعتراضات جان خود را از دست دادند.

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران روز چهارشنبه ۱۳ دی منتشر شده است. روز گذشته وزیر آموزش و پرورش تائید کرد که دو دانش‌آموز در تظاهرات‌ سراسری در خمینی‌شهر جان خود را از دست داده‌اند. اسامی این دو دانش‌آموز آرمین صادقی ۱۳ ساله و شایان اعلام شده است.

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی توئیتر تظاهرکنندگان را آشوبگر خوانده و نوشته بود:

«آشوب و خشونت کور همواره بی‌گناهان را قربانی می‌کند. داغ‌دار کشته شدن ۲ دانش‌آموز و امید آینده‌ ایران، آرمین و شایان عزیز در این آشوب هستم.»

کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه جهارشنبه ۱۳ دی خود نوشته است:

«نزدیک به دو دهه است که برخی نهادهای مدنی از جمله کانون صنفی معلمان نسبت به روند رو به افزایش تبعیض و نابرابری در جامعه به ویژه میان نهاد آموزش و پرورش و معلمان نسبت به سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی هشدار داده و معترض بوده‌اند. اما متاسفانه همواره با بی مهری روبه رو شده و در برابر تجمعات آرام و مسالمت‌آمیز آنان در مقابل مجلس و …، به جای تلاش برای رفع ایراد بزرگ بی‌عدالتی، با وارد نمودن اتهامات امنیتی، با آنان به عنوان مجرم و آشوبگر برخورد شده است. پرونده‌های سنگین برای برخی سران این نهاد صنفی تشکیل شده و به زندان‌های طولانی‌مدت، اخراج، تبعید و… که همچنان نیز ادامه دارد، محکوم شده‌اند. که تلاش بی‌حاصلی برای پاک کردن صورت مسئله بوده است.»

کانون صنفی معلمان استان تهران با اشاره به وضعیت معیشتی کنونی معلمان و بازنشستگان نوشته‌اند که لایحه بودجه سال ۹۷ «برکورسوهای امیدی که هنوز در دل برخی برای بهبود شرایط‌شان باقی مانده بود.» تیرخلاص زد و موجی از ناامیدی و بی‌اعتمادی معلمان و بازنشستگان فرهنگی از بهبود وضعیت را فراگرفته است.

معلمان نوشته‌اند به اذعان وزیر کار قدرت خرید بازنشستگان در یک دوره هشت ساله ۶۷ درصد کاهش یافته است. بازنشستگان بارها با خواست جبران خرید خود تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کرده‌اند اما هر بار «همواره با بی توجهی کامل و یا با دادن وعده‌های دور از واقعیت و عمل روانه شده‌اند. به نحوی که امروزه خشمگین از بی توجهی و بی‌مسئولیتی مدیران تصمیم‌گیر، بیش از هر زمان دیگری دچار یأس و دلسردی از تغییر شرایط خود هستند.»

معلمان استان تهران در این بیانیه می‌‌گویند لایحه بودجه سال ۹۷ و سهم آموزش و پرورش از منابع بودجه نشانگر این واقعیت است که: «در ذهن برنامه ریزان کشور، برخلاف زبانشان هیچ برنامه‌ای برای تغییر اساسی در جهت‌گیری‌های ناصواب کنونی دست‌کم نسبت به آموزش و پرورش وجود ندارد. به رغم اذعان تمامی مسئولان از بالاترین تا پایین‌ترین رده و تمامی دست‌اندرکاران مبنی بر وجود ایرادات بنیادین در جهت‌گیری، محتوا، ساختار و بودجه‌ وزارت آموزش و پرورش، گویا قرار است در همچنان بر همان پاشنه‌ پیشین بچرخد.»

کانون صنفی معلمان استان تهران از مسئولان قوای مقننه و مجریه خواسته‌اند گام کوچکی در مسیر «بازگشت از سیاست‌های نادرست گذشته بردارند».

آن‌ها راهکارهایی هم پیشنهاد کرده‌اند:

  • شناسایی حق قانونیِ برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز
  • دست برداشتن از اتهام‌زنی به فعالان صنفی و پرونده‌سازی برای آن‌ها
  • آزادی فعالان صنفی زندانی و بازگشت اخراج‌شدگان به سر کار
  • مبارزه با فساد گسترده از جمله در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • محاکمه مفسدان و برهم‌زنندگان واقعی آرامش و امنیت اقتصادی جامعه

کانون صنفی معلمان استان تهران از نمایندگان مجلس نیز خواسته‌اند به وظیفه خود نسبت به رأی‌دهندگان عمل کنند و در جهت اصلاح روندهای ناصحیح گام بردارند. خواست معلمان این است که نمایندگان مجلس «با قاطعیت مانع تخصیص و افزایش بودجه‌ نهادهای فرهنگی غیر مولد و بی‌تأثیر در جامعه شده، منابع آن‌ها را صرف بهبود شرایط نهاد اصلی و رسمی – اما به شدت ضعیف و بیمار – متولی آموزش در کشور نمایند.»

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذربان

    چگونه میشود این همه جنایت و خیانت و غارت و سرکوب و فرصت های از دست رفته در این چهل سال را جبران کرد ؟! کسانی که چنین حرفی زده اند یا ساده لوحند یا شوخی میکنند.