ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله بار ديگر استان وان در ترکیه را لرزاند

<p>زلزله ۵.۶ دهم ريشتری بار ديگر استان وان در جنوب شرقی ترکيه را لرزاند.</p> <!--break--> <p>زمان اين زلزله ساعت ۲۱ و ۳۳ دقيقه روز چهارشنبه نهم نوامبر (۱۸ آبان ۱۳۹۰) اعلام شده است.<br /> به گزارش ريانووستی، تاکنون هفت نفر در اين زلزله کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>در نتيجه زمين لرزه ۲۵ ساختمان از جمله دو هتل ويران شده است. ۲۲ ساختمان خالی و بدون سکنه بوده است.</p> <p>کار پاکسازی آوارها تمام شب ادامه داشت. در نتيجه کارهای امدادرسانی با شرکت حدود ۸۰۰ امدادگر، ۲۳ نفر زنده از زير آوارها بيرون کشيده شده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>سازمان ملل در گزارشی از ۵۰۰ تا هزار پناهجوی ايرانی و حدود چهارهزار پناهجوی افغانی در شهر وان خبر داده است</p> </blockquote> <p>ريانوستی می&zwnj;گويد در نتيجه وقوع زمين&zwnj;لرزه در استان وان در مجموع بيش از ۵۰ نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>پيشتر نيز زمين لرزه&zwnj;ای به شدت ۷.۲ درجه ريشتر روز ۲۳ اکتبر سال جاری در وان رخ داده بود که در نتيجه آن بيش از ۶۰۰ نفر کشته شده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>حدود هزار پناهجوی ايرانی در شهر وان</strong></p> <p>شهر وان، با ۳۸۰هزار نفر جمعيت، در نزديکی مرز ايران، يکی از مراکز مهم ترکيه برای نگهداری پناهندگان و پناهجويان محسوب می&zwnj;شود. پناهندگان و پناهجويان ايرانی و افغانی بيشترين شمار اين طيف را تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <p>آمار دقيقی از شمار این پناهندگان موجود نيست، اما سازمان ملل در گزارشی از ۵۰۰ تا هزار پناهجوی ايرانی و حدود چهارهزار پناهجوی افغانی خبر داده است.</p> <p>هژير شريفی که خود يکی از اين پناهجويان است به زمانه می&zwnj;گويد: &quot;پناهندگان ايرانی و افغانی و ساير کشورهای ديگر امروز متوجه شدند می&zwnj;&rlm;توانند شهر وان را تا وقتی وضعيت عادی شود، ترک کنند. پليس به پناهنده&rlm;&zwnj;ها اعلام کرده است که به مدت ۱۰ روز می&rlm;&zwnj;توانند از شهر بيرون بروند و بعد از ۱۰ روز بايد به شهر وان برگردند. تنها امکانی که برای حل مشکل پناهندگان ايرانی، افغانی و ساير کشورها داده شده است، همين ترک ۱۰ روزه وان است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

زلزله ۵.۶ دهم ريشتری بار ديگر استان وان در جنوب شرقی ترکيه را لرزاند.

زمان اين زلزله ساعت ۲۱ و ۳۳ دقيقه روز چهارشنبه نهم نوامبر (۱۸ آبان ۱۳۹۰) اعلام شده است.
به گزارش ريانووستی، تاکنون هفت نفر در اين زلزله کشته شده‌اند.

در نتيجه زمين لرزه ۲۵ ساختمان از جمله دو هتل ويران شده است. ۲۲ ساختمان خالی و بدون سکنه بوده است.

کار پاکسازی آوارها تمام شب ادامه داشت. در نتيجه کارهای امدادرسانی با شرکت حدود ۸۰۰ امدادگر، ۲۳ نفر زنده از زير آوارها بيرون کشيده شده‌اند.

سازمان ملل در گزارشی از ۵۰۰ تا هزار پناهجوی ايرانی و حدود چهارهزار پناهجوی افغانی در شهر وان خبر داده است

ريانوستی می‌گويد در نتيجه وقوع زمين‌لرزه در استان وان در مجموع بيش از ۵۰ نفر کشته شده‌اند.

پيشتر نيز زمين لرزه‌ای به شدت ۷.۲ درجه ريشتر روز ۲۳ اکتبر سال جاری در وان رخ داده بود که در نتيجه آن بيش از ۶۰۰ نفر کشته شده بودند.

حدود هزار پناهجوی ايرانی در شهر وان

شهر وان، با ۳۸۰هزار نفر جمعيت، در نزديکی مرز ايران، يکی از مراکز مهم ترکيه برای نگهداری پناهندگان و پناهجويان محسوب می‌شود. پناهندگان و پناهجويان ايرانی و افغانی بيشترين شمار اين طيف را تشکيل می‌دهند.

آمار دقيقی از شمار این پناهندگان موجود نيست، اما سازمان ملل در گزارشی از ۵۰۰ تا هزار پناهجوی ايرانی و حدود چهارهزار پناهجوی افغانی خبر داده است.

هژير شريفی که خود يکی از اين پناهجويان است به زمانه می‌گويد: "پناهندگان ايرانی و افغانی و ساير کشورهای ديگر امروز متوجه شدند می‌‏توانند شهر وان را تا وقتی وضعيت عادی شود، ترک کنند. پليس به پناهنده‏‌ها اعلام کرده است که به مدت ۱۰ روز می‏‌توانند از شهر بيرون بروند و بعد از ۱۰ روز بايد به شهر وان برگردند. تنها امکانی که برای حل مشکل پناهندگان ايرانی، افغانی و ساير کشورها داده شده است، همين ترک ۱۰ روزه وان است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.