ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از نیمی از اراضی مشهد در دست آستان قدس است

شهردار مشهد آستان قدس رضوی را مجموعه‌ای «ثروتمند و دارای ظرفيت» توصیف کرد که شهرداری می‌توان بر روی «همکاری و سرمايه‌گذاری» آن حساب کند. به گفته مسعود تقی‌زاده خامسی، شهرداری مشهد هر ١٠ روز يک بار با آستان قدس بر سر مسائل اقتصادی مشترک گفت‌وگو می‌کند.

شهردار مشهد می‌گوید بیش از نیمی از اراضی این شهر در دست آستانه قدس رضوی است.

شهرداری مشهد هر ١٠ روز يک بار با آستان قدس بر سر مسائل اقتصادی مشترک گفت‌وگو می‌کند

مسعود تقی‌زاده خامسی در پاسخ به پرسش روزنامه شرق درباره تعامل او با آستان قدس گفته «هر مدير و شهرداری، به‌خصوص مديرانی که بومی مشهد هستند و فضا را می‌شناسند، بايد آستان را به عنوان مجموعه‌ای که ظرفيتی بزرگ در شهر دارد، بشناسند و قبول کنند».

شهردار مشهد آستان قدس رضوی را مجموعه‌ای «ثروتمند و دارای ظرفيت» توصیف کرد که شهرداری می‌توان بر روی «همکاری و سرمايه‌گذاری» آن حساب کند.

به گفته مسعود تقی‌زاده خامسی، شهرداری مشهد هر ١٠ روز يک بار با آستان قدس بر سر مسائل اقتصادی مشترک گفت‌وگو می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی از آغاز دوران صفوی و رسمی شدن مذهب تشیع در ایران اهمیت یافت و توسط پادشاه وقت تعیین می‌شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران انتخاب تولیت بر عهده ولی فقیه یا همان رهبر جمهوری اسلامی گذاشته شد. عباس واعظ طبسی از آغاز انقلاب تا زمان مرگش در اسفند ۱۳۹۴ تولیت این سازمان را برعهده داشت. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۷ اسفند همین سال تولیت این سازمان را به ابراهیم رئیسی واگذار کرد.

آستان قدس یکی از چهار غول بزرگ اقتصاد ایران است. این نهاد تولید و ارائه بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی، صنعتی، لبنی، مالی،خدماتی و فنی و تجارت و مالکیت دست‌کم ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، را در دست دارد.

برآوردهای غیررسمی بیانگر این است که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد جمهوری اسلامی در اختیار بنگاه‌های وابسته به نهادهای حکومتی و نظامی است.

پس از انتصاب ابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس این نهاد فعالیت‌های خود را گسترش داده است اما همچنان از پذیرش مصوبه مجلس مبنی بر لغو معافیت‌های مالیاتی خودداری می‌کند. آستان قدس نامه‌ خمینی مبنی بر معافیت مالیاتی این بنیاد را حکم حکومتی می‌داند.

ابراهیم رئیسی در توضیح این‌که چرا آستان قدس مالیات نمی‌پردازد گفته «ما هم‌اکنون مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت و چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنیم».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فتنه گر

    آن نیم دیگر را بدهند به سپاه و سازمان اجرایی فرمان امام ره که ساختمان های تجاری اداری بسازند و بفروشند و پولش را به مقام عظمای ولی امر مسلمین جهان بدهند. ایشان هزینه دارند باید برای پاسداری از حرم بشار اسد برای حزب اله لبنان و سران غزه و فلسطین و جاهای دیگر هزینه کنند. برای خرید سلاح و موشک از روس و سرکوب مردم سوریه نیاز است. برای وارد کردن آت و آشغال از چین هم لازم دارند. برای حوزه های علمیه و نهادهای آخوندی و بنیادهای بین الملی(؟!) مانند جامعت المصطفی العالمین و اهل بیت و سپاه قدس و ... و برای ساخت گنبد و صحن و مناره های طلایی ساختن در عراق و هزارجور کار دیگر لازم است. برای سرکوب ملت فتنه گر ایران هم به پول نیاز است.