ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت کانون نویسندگان از معترضان بازداشت‌شده

این نهاد اعتراضات اخیر را ناشی از «تنگناهای مهلک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» دانست و خواهان آزادی تشکل‌های صنفی و سیاسی شد.

کانون نویسندگان با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از معترضان بازداشت‌شده، «رفتار سرکوب‌گرانه» حکومت ایران را محکوم کرد.

این نهاد اعتراضات اخیر را ناشی از «تنگناهای مهلک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» دانست و خواهان آزادی تشکل‌های صنفی و سیاسی شد.

همچنین کانون نویسندگان در واکنش به بازداشت‌های گسترده در روزهای گذشته، خواهان «آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه‌ بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر و همه‌ی زندانیان سیاسی، عقیدتی و صنفی» شد.

نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران تأیید کرده‌اند که تا کنون بیش از دو هزار تن در جریان اعتراضات ۱۰ روز گذشته در ایران بازداشت شده‌اند. دستکم ۲۱ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اعتراضات سراسری پنج‌شنبه هفتم دی در مشهد و شهرهای دیگری در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی آغاز شد. راهپیمایان در این جنبش که یکی از شعارهای اصلی آن «نان، کار، آزادی» است، به گرانی و فساد اقتصادی و گسترش بیکاری و همچنین استبداد سیاسی معترضند. مردم تا کنون در بیش از ۷۲ شهر معترضان به خیابان آمده‌اند.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.