ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سلیویو برلوسکونی از نخست‌وزیری ایتالیا استعفا کرد

<p>سيلويو برلوسکونی، نخست&zwnj;وزير ايتاليا استعفای خود را تقديم جورجيو ناپوليتانو، رئيس جمهور اين کشور کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>با استعفای برلوسکونی، هزران نفر با تجمع ممقابل کاخ رياست&zwnj;جمهوری با شعار &quot;دلقک به خانه&zwnj;ات بازگرد&quot; از استعفای وی ابراز شادمانی کردند.</p> <p>برلوسکونی روز سه&zwnj;شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ نتوانسته بود اکثريت پارلمانی را به دست آورد. از ۶۳۰ نماينده پارلمان، ۳۲۱ نماينده از شرکت در رأی&zwnj;گيری خودداری کردند و برلوسکونی که برای حفظ اکثريت آرا به ۳۱۶ رأی نياز داشت توانست تنها رأی اقليت مجلس را کسب کند.</p> <blockquote> <p>مشکلات اقتصادی ایتالیا، سومين اقتصاد برتر منطقه پولی يورو و بدهی&zwnj;های دولتی اين کشور، برلوسکونی را با موج تازه&zwnj;ای از انتقادات روبه&zwnj;رو کرده بود</p> </blockquote> <p>وی پس از آن&zwnj;که نتوانست اکثريت پارلمانی را به دست آورد، در ديدار با رئيس&zwnj;جمهوری ايتاليا گفته بود در صورت تصويب نهايی طرح سخت&zwnj;گیری اقتصادی مورد نظرش که وعده اجرای آن&zwnj;ها را به اتحاديه اروپا داده، از قدرت کناره&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <p>سنای ايتاليا ساعاتی پيش از استعفای برلوسکونی طرح سخت&zwnj;گیری اقتصادی را تصويب کرد.</p> <p>مشکلات اقتصادی سومين اقتصاد برتر منطقه پولی يورو و بدهی&zwnj;های دولتی اين کشور، برلوسکونی را با موج تازه&zwnj;ای از انتقادات روبه&zwnj;رو کرده بود.</p> <p>برلوسکونی ۷۵ ساله هفته گذشته پس از اعلام کناره&zwnj;گيری از قدرت سياسی به روزنامه &quot;لا استامپا&quot; گفت: &quot;در انتخابات آينده شرکت نخواهم کرد و خود را آزاد حس می&zwnj;کنم.&quot;</p> <p>انتظار می رود، رييس&zwnj;جمهوری ايتاليا، قدرت را به ماريو مونتی، اقتصاددان و کميسيونر پيشين اتحاديه اروپا واگذار کند.</p> <p>برلوسکونی در سال ۱۹۹۴ به نخست&zwnj;وزيری رسيد اما اختلاف و مشاجره با متحدانش موجب سقوط دولت او و در نتيجه برکناری او از مقام نخست وزيری شد.</p> <p>وی دوباره در سال ۲۰۰۱ با بيشترين ميزان رای در تاريخ ايتاليا به سمت پنج ساله نخست&zwnj;وزيری بازگشت.</p> <p>از آن زمان تاکنون سيلويو برلوسکونی با اتهامات زيادی از فساد و تقلب تا رشوه&zwnj;خواری روبرو بوده است.</p> <p>برلوسکونی در سال ۲۰۰۸ و پس از استعفای رومانو پرودی از نخست&zwnj;وزيری ايتاليا برای بار سوم به قدرت رسيد.</p> <p>&nbsp;</p>

سيلويو برلوسکونی، نخست‌وزير ايتاليا استعفای خود را تقديم جورجيو ناپوليتانو، رئيس جمهور اين کشور کرد.

با استعفای برلوسکونی، هزران نفر با تجمع ممقابل کاخ رياست‌جمهوری با شعار "دلقک به خانه‌ات بازگرد" از استعفای وی ابراز شادمانی کردند.

برلوسکونی روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ نتوانسته بود اکثريت پارلمانی را به دست آورد. از ۶۳۰ نماينده پارلمان، ۳۲۱ نماينده از شرکت در رأی‌گيری خودداری کردند و برلوسکونی که برای حفظ اکثريت آرا به ۳۱۶ رأی نياز داشت توانست تنها رأی اقليت مجلس را کسب کند.

مشکلات اقتصادی ایتالیا، سومين اقتصاد برتر منطقه پولی يورو و بدهی‌های دولتی اين کشور، برلوسکونی را با موج تازه‌ای از انتقادات روبه‌رو کرده بود

وی پس از آن‌که نتوانست اکثريت پارلمانی را به دست آورد، در ديدار با رئيس‌جمهوری ايتاليا گفته بود در صورت تصويب نهايی طرح سخت‌گیری اقتصادی مورد نظرش که وعده اجرای آن‌ها را به اتحاديه اروپا داده، از قدرت کناره‌گيری می‌کند.

سنای ايتاليا ساعاتی پيش از استعفای برلوسکونی طرح سخت‌گیری اقتصادی را تصويب کرد.

مشکلات اقتصادی سومين اقتصاد برتر منطقه پولی يورو و بدهی‌های دولتی اين کشور، برلوسکونی را با موج تازه‌ای از انتقادات روبه‌رو کرده بود.

برلوسکونی ۷۵ ساله هفته گذشته پس از اعلام کناره‌گيری از قدرت سياسی به روزنامه "لا استامپا" گفت: "در انتخابات آينده شرکت نخواهم کرد و خود را آزاد حس می‌کنم."

انتظار می رود، رييس‌جمهوری ايتاليا، قدرت را به ماريو مونتی، اقتصاددان و کميسيونر پيشين اتحاديه اروپا واگذار کند.

برلوسکونی در سال ۱۹۹۴ به نخست‌وزيری رسيد اما اختلاف و مشاجره با متحدانش موجب سقوط دولت او و در نتيجه برکناری او از مقام نخست وزيری شد.

وی دوباره در سال ۲۰۰۱ با بيشترين ميزان رای در تاريخ ايتاليا به سمت پنج ساله نخست‌وزيری بازگشت.

از آن زمان تاکنون سيلويو برلوسکونی با اتهامات زيادی از فساد و تقلب تا رشوه‌خواری روبرو بوده است.

برلوسکونی در سال ۲۰۰۸ و پس از استعفای رومانو پرودی از نخست‌وزيری ايتاليا برای بار سوم به قدرت رسيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.