ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش چهار میلیون مترمکعبی آبگیری در سد اکباتان همدان

علی تعالی، فرماندار همدان احتمال بروز بحران کم‌آبی در این شهر را دور از انتظار ندانست و گفت اگر منابع آب مدیریت نشود همدان با مشکل جدی آب روبه‌رو خواهد شد.

علی تعالی، فرماندار همدان احتمال بروز بحران کم‌آبی در این شهر را دور از انتظار ندانست و گفت اگر منابع آب مدیریت نشود همدان با مشکل جدی آب روبه‌رو خواهد شد.

عکس از آرشیو

فرماندار همدان پنج‌شنبه ۲۱ دی در شورای حفاظت از منابع آب این شهر گفت: «با توجه به گذر از زمان عمده بارش‌های جوی و فصل پاییز تنها ۹ میلیون مترمکعب از حجم سد اکباتان آبگیری شده و این در حالی است که سال گذشته ۱۳ میلیون مترمکعب آب تا این تاریخ در سد اکباتان همدان ذخیره شده بود.»

همچنین دبی ورودی آب سد اکباتان پس از پاییز سال گذشته بیش از ۸۰۰ لیتر در ثانیه بوده که این میزان در سال جاری با کاهش ۵۰۰ لیتری روبه‌رو شده است.

این در حالی است که به‌گفته علی تعالی، افت آب بستر و منابع رودخانه‌ها باعث افزایش تقاضا و برداشت از خروجی سد اکباتان شده است.

میزان مصرف آب مردم همدان در فصل پاییز سال جاری هم نسبت به سال گذشته و فصول گرم افزایش داشته است.

فرماندار همدان می‌گوید اگر چاه‌های پشتیبان منابع آب این شهر در تأمین آب و قابلیت اتصال به شبکه مهیا نشوند با مشکل جدی آب روبه‌رو خواهیم شد.

حفر چاه‌های غیرمجاز در باغ‌های همدان همچنان ادامه دارد و مسئولان هنوز در باره کنترل آن اقدامی نکرده‌اند.

پیش از این نیز محمدرضا همتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از بیابان شدن ۶۵ هزار هکتار از مراتع استان همدان در شش سال گذشته خبر داده بود. اهالی ده‌ها روستا در این استان نیز به علت کم‌آبی مهاجرت کرده‌اند.

۴۲ درصد جمعیت استان همدان در روستاها ساکن هستند و ضریب شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی بهداشتی در روستاهای همدان ۶۸.۳۴ درصد است.

مقامات ایران بارها درباره احتمال بروز جنگ آب در کشور هشدار داده‌اند.

کم‌آبی و خشکسالی در ایران و سوء مدیریت در بخش آب، در سال‌ای گذشته اعتراض‌ها و همچنین نزاع‌های فراوانی در استان‌های مختلف ایران پدید آورده است.

میزان آب تجدیدشونده در ایران، یعنی آبی که از بارش‌ برف و باران حاصل می‌شود، کاهش پیدا کرده است و بر این اساس کشور در مرحله «بحران آبی» قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.