ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: تعليق سوريه از اتحاديه عرب اوضاع را پيچیده‌تر می‌کند

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ايران می&zwnj;گويد تعليق سوريه از اتحاديه عرب باعث پيچيده&zwnj;ترشدن وضعيت اين کشور می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهمان&zwnj;پرست روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ گفت: &quot;جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که بيانيه اتحاديه عرب در قبال تحولات سوريه نه تنها کمکی به حل مسأله نمی&zwnj;کند بلکه وضعيت را پيچيده&zwnj;تر خواهد کرد.&quot;</p> <p>به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ايران &quot;صدور بيانيه اتحاديه عرب هم&zwnj;زمان با تلاش نيروهای فرامنطقه&zwnj;ای به منظور مداخله در امور داخلی سوريه قابل تأمل است.&quot;</p> <p>اتحاديه عرب شنبه ۲۱ آبان عضويت سوريه را به دليل &quot;عدم پايبندی اين رژيم به طرح پيشنهاد اين اتحاديه&quot; تعليق کرد.</p> <blockquote> <p>مهمان&zwnj;پرست: جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که بيانيه اتحاديه عرب در قبال تحولات سوريه نه تنها کمکی به حل مسأله نمی&zwnj;کند بلکه وضعيت را پيچيده&zwnj;تر خواهد کرد</p> </blockquote> <p>بر اساس طرح اتحاديه عرب دولت سوريه موافقت کرده بود خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت&zwnj;شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه&zwnj;های مستقل اجازه دهد از واقعيت&zwnj;ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت&zwnj;وگو کند.</p> <p>اما پس از پذيرش اين طرح از سوی دولت سوريه، بيش از ۲۰۰ نفر در ناآرامی&zwnj;های اين کشور به دست نيروهای امنيتی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>وليد المعلم، وزير خارجه سوريه نيز در واکنش به تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب اين اقدام را &quot;غيرقانونی و مخالف ميثاق اين سازمان&quot; توصيف کرد و آن را &quot; خبيث و زشت &quot; توصيف کرد.</p> <p>به گزارش العربيه المعلم گفت: &quot;قطعنامه اتحاديه عرب و بندهای آن، همکاری فعلی و آينده بين کشورهای عربی را با خطر بسيار بزرگی مواجه می&zwnj;سازد.&quot;</p> <p>اتحاديه عرب علاوه بر تعليق سوريه در اين سازمان، خواهان اعمال تحريم&zwnj;های اقتصادی و سياسی عليه دولت اين کشور شده است. اتحاديه عرب همچنين در تصميمی غيرالزام&zwnj;آور خواهان فراخواندن سفرای کشورهای عربی از دمشق شد.</p> <p>وزير خارجه سوريه همچنين کشورهای عربی را به &quot;توطئه&zwnj;گری&quot; عليه دمشق متهم کرد.</p> <p>وليد معلم در مورد انتقال پرونده سوريه به شورای امنيت گفت: &quot;با پشتيبانی روسيه و چين، اقدام بين&zwnj;المللی عليه سوريه را بعيد می&zwnj;دانم.&quot;</p> <p>سازمان ديده&zwnj;بان حقوق بشر که به تازگی حکومت سوريه را به &quot;جنايت عليه بشريت&quot; متهم کرده، از &quot;رفتار نرم&quot; روسيه، چين، برزيل، هند و آفريقای جنوبی در برابر سوريه انتقاد کرده است.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه از آغاز آن در ماه مارس گذشته تاکنون بيش از سه هزار و ۵۰۰ کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ايران می‌گويد تعليق سوريه از اتحاديه عرب باعث پيچيده‌ترشدن وضعيت اين کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهمان‌پرست روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ گفت: "جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که بيانيه اتحاديه عرب در قبال تحولات سوريه نه تنها کمکی به حل مسأله نمی‌کند بلکه وضعيت را پيچيده‌تر خواهد کرد."

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ايران "صدور بيانيه اتحاديه عرب هم‌زمان با تلاش نيروهای فرامنطقه‌ای به منظور مداخله در امور داخلی سوريه قابل تأمل است."

اتحاديه عرب شنبه ۲۱ آبان عضويت سوريه را به دليل "عدم پايبندی اين رژيم به طرح پيشنهاد اين اتحاديه" تعليق کرد.

مهمان‌پرست: جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که بيانيه اتحاديه عرب در قبال تحولات سوريه نه تنها کمکی به حل مسأله نمی‌کند بلکه وضعيت را پيچيده‌تر خواهد کرد

بر اساس طرح اتحاديه عرب دولت سوريه موافقت کرده بود خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت‌شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه‌های مستقل اجازه دهد از واقعيت‌ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت‌وگو کند.

اما پس از پذيرش اين طرح از سوی دولت سوريه، بيش از ۲۰۰ نفر در ناآرامی‌های اين کشور به دست نيروهای امنيتی کشته شده‌اند.

وليد المعلم، وزير خارجه سوريه نيز در واکنش به تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب اين اقدام را "غيرقانونی و مخالف ميثاق اين سازمان" توصيف کرد و آن را " خبيث و زشت " توصيف کرد.

به گزارش العربيه المعلم گفت: "قطعنامه اتحاديه عرب و بندهای آن، همکاری فعلی و آينده بين کشورهای عربی را با خطر بسيار بزرگی مواجه می‌سازد."

اتحاديه عرب علاوه بر تعليق سوريه در اين سازمان، خواهان اعمال تحريم‌های اقتصادی و سياسی عليه دولت اين کشور شده است. اتحاديه عرب همچنين در تصميمی غيرالزام‌آور خواهان فراخواندن سفرای کشورهای عربی از دمشق شد.

وزير خارجه سوريه همچنين کشورهای عربی را به "توطئه‌گری" عليه دمشق متهم کرد.

وليد معلم در مورد انتقال پرونده سوريه به شورای امنيت گفت: "با پشتيبانی روسيه و چين، اقدام بين‌المللی عليه سوريه را بعيد می‌دانم."

سازمان ديده‌بان حقوق بشر که به تازگی حکومت سوريه را به "جنايت عليه بشريت" متهم کرده، از "رفتار نرم" روسيه، چين، برزيل، هند و آفريقای جنوبی در برابر سوريه انتقاد کرده است.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه از آغاز آن در ماه مارس گذشته تاکنون بيش از سه هزار و ۵۰۰ کشته به‌جا گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    په نه وایستن نگاه کنن ببینن چطور مردم رو میکشند