ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصرف «گل» توسط دانش‌آموزان ایران افزایش یافت

آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که مواد مخدر استفاده می‌کنند در دسترس نیست اما مقام‌های دولتی از افزایش اعتیاد دانش‌آموزان و مصرف ماریجوآنا در ایران خبر می‌دهند.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از افزایش مصرف ماریجوآنا توسط دانش‌آموزان و نوجوانان خبر داد.

مصرف «گل» توسط نوجوانان و جوانان در ایران افزایش یافته است. عکس- آرشیو

عارف وهاب زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی جمعه ۲۲ دی به خبرگزاری دانشجویان ایران،«ایسنا»، گفت: «مصرف گل و حشیش جایگزین شیشه شده است».

به گفته او شیشه پیش از این دومین ماده مخدر مورد استفاده در ایران بوده اما طی سال‌های گذشته «مصرف شیشه پائین‌تر آمده است».

وهاب‌زاده سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را حرکت از « سمت مصرف مواد پرخطر به سمت مصرف مواد کم خطر» اعلام کرد و گفت: « گل و حشیش خطراتش به مراتب کمتر از شیشه است».

حمید صرامی مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲۰ مهر امسال از اعتیاد ۲.۱ درصد دانش‌آموزان مقطع دبیرستان خبر داده بود.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش هم آبان سال گذشته اعلام کرد: ۱۳۶ هزار دانش آموز در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند و سه هزار ۶۰۰ تن از دانش‌آموزان حداقل یک‌بار مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

برپایه آمارهای رسمی ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد در ایران وجود دارد. پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با ایران تیر امسال با اعلام این آمار، از شناسایی سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز در خطر ابتلا به اعتیاد خبر داد.

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اما این آمار را «غیرواقعی» خواند و آمار دانش‌آموزان معتاد را ۳ تا ۵ درصد کل دانش‌آموزان اعلام کرد.

بر اساس اعلام منابع رسمی ماری جوآنا و مشتقات آن با ۱۱.۹ درصد، پس از تریاک دومین مواد مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر در ایران است.

بیشتر بخوانید:

تجربه روابط جنسی و استفاده از مواد روانگردان در بین دانش‌آموزان ایرانی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.