ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلگرام رفع فیلتر شد

پس از عدم استقبال کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های بومی و با وجود تمایل محافظه‌کاران به ادامه فیلترینگ تلگرام، از این پیام‌رسان رفع فیلتر شده است.

خبرگزاری‌های ایران و کاربران شبکه‌های اجتماعی از رفع فیلتر تلگرام در ایران خبر می‌دهند.

رسانه‌های ایرانی و کاربران شبکه اجتماعی از رفع فیلتر تلگرام خبر داده اند

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز شنبه ۲۳ دی‌ماه این رفع فیلتر را تأیید کرده است. بنا به رسانه‌های حامی دولت، رفع فیلترینگ تلگرام به دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری صورت گرفته است.

سه روز پس از آغاز اعتراضات سراسری در بیش از ۷۲ شهر ایران، فعالیت تلگرام و اینستاگرام «به طور موقت» محدود شد.

خبر رفع فیلتر تلگرام در حالی مخابره می‌شود که یک شب پیش از آن رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات پیشین و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در تلویزیون دولتی ایران به تندی از سیاست‌های دولت روحانی در بی‌توجهی به فیلتر تلگرام انتقاد کرد. او گفته بود که با توجه به استقبال کاربران ایرانی از جایگزین‌های بومی پس از مسدودیت تلگرام، پنج پیام‌رسان ایرانی جایگزین تلگرام خواهند شد.

او البته شیوه فیلترینگ کامل را ناکارآمد توصیف کرد و خواستار فیلترینگ هوشمندی شد که «صفحه به صفحه» محتوای کاربران را کنترل می‌کند.

وب‌سایت خبرآنلاین نیز شنبه گزارش داد که بر خلاف ادعاهای تقی‌پور، تنها پنج درصد کاربران ایرانی تلگرام نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی رغبت نشان داده اند.

تلگرام با داشتن حداقل ۴۵ میلیون کاربر ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در این کشور است و کسب‌و‌کار آنلاین از طریق این پیام‌رسان در ایران ۲۳ میلیون درآمد تا سپتامبر سال گذشته میلادی در بر داشته است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Alex Anersson

      رفع فیلتر تلگرام در ایران مفهومش اینکه حکومت ملایان معتقد هست که مردم تظاهرات نخواهند کرد. و این اصلا سیگنال خوبی نیست.