ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانچی غرق شد

سانچی غرق شد و همراه با آن پیکر بی‌جان ۲۹ ملوان نیز به زیر آب رفت. دسترسی به پیکر این ملوان‌ها ممکن نخواهد بود.

نفت‌کش سانچی که یک‌هفته پیش بر اثر برخورد با یک کشتی باری چینی دچار آتش‌سوزی شد، به طور کامل غرق شد. پیکر بی‌جان ۲۹ ملوان مفقودشده در این حادثه نیز به زیر آب رفت.

از واپسین تصاویر منتشرشده از سانچی - آتش به شدت گسترش یافته و کشتی در حال غرق شدن است

محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی یکشنبه ۲۴ دی‌ماه به خبرگزاری دولتی «ایلنا» گفت که سانچی به طور کامل غرق شده است و نمی‌توان به پیکر  ۲۹ ملوانی که مفقود شدند، دست یافت.

راستاد درباره پیکرهای کشف‌شده سه ملوان دیگر نیز توضیح داد که «پس از طی مراحل قانونی این سه پیکر در چین تحویل نمایندگان نفتکش و به ایران تحویل داده می شوند.»

او ساعتی پیش از آن افزایش احتمال غرق‌شدن نفت‌کش سانچی را تأیید کرده و گفته بود که با توجه به وضعیت کشتی، هیچ شناوری نمی‌تواند اکنون به آن نزدیک شود.

رئیس سازمان بنادر توضیح داده بود که «متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده است و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن کسی در کشتی وجود نداشته است.»

ریاست سازمان دریانوردی شانگهای نیز پیش از آن به ایلنا از جان‌باختن ۳۲ خدمه کشتی در همان ابتدا خبر داد و ادعا کرد که خدمه کشتی به دلیل شدت بالای انفجار اولیه جان‌شان را از دست داده‌اند.

ویدئویی از این نفت‌کش در حال غرق‌شدن منتشر شده است:

علی ربیعی، وزیر کار و تعاون ایران شنبه در سفری «هماهنگ‌نشده» به شانگهای چین رفت تا از نزدیک بر عملیات امداد و نجات نظارت کند.

هرچند او از فرارسیدن تکاورهای کلاه‌سبز ارتش ایران برای ملحق‌شدن به تیم کمک‌رسانی خبر داده بود، اما امدادگران نتوانستند شنبه‌شب به دلیل حرارت بالا و غلظت بالای گازهای سمی به این کشتی در حال سوختن وارد شوند.

نفتکش سانچی تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران شنبه شب، ۶ ژانویه / ۱۶ دی، در حدود ۱۶۰ مایل دریایی ساحل چین در نزدیکی شانگهای با کشتی باری چینی سی‌اف کریستال تصادف کرد. ۲۱ خدمه کشتی باربری چینی نجات یافتند اما ۳۲ خدمه نفتکش، شامل ۲۹ ایرانی و دو بنگلادشی مفقود شدند که پیکر یکی از آن‌ها دوشنبه گذشته در نزدیکی نفتکش پیدا شد و پیکر دو تن دیگر نیز شنبه بر عرشه کشتی در طی یک عملیات امداد و نجات بیرون کشیده شد. جعبه سیاه این کشتی نیز شنبه یافت شده است.

هنوز علت حادثه مشخص نشده. وزیر کار ایران خواستار دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه و نیز مصاحبه با کاپیتان و خدمه کشتی باربری چینی برای روشن‌شدن این حادثه است.

بار این نفت‌کش ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ‌شده، نوعی نفت بسیار سبک حاصل از معیانات گازی بود که معادل حدود یک میلیون بشکه نفت خام معمولی ست؛ یعنی حدود ۶۰ میلیون دلار بر اساس قیمت‌های فعلی بازار جهانی. با غرق‌شدن این کشتی، شدت و سرعت آلودگی زیست‌محیطی ناشی از نشت مواد نفتی آن به آب افزایش خواهد یافت.

خانواده‌های ملوانان مفقودشده نسبت به شیوه امدادرسانی و کندبودن آن اعتراض کرده‌اند. مقام‌های ایرانی اما مسئولان چینی را به خاطر کندبودن روند امدادرسانی مورد سرزنش قرار داده‌اند. ویدئویی از گفت‌و‌گوی خبرنگار خبرگزاری دولتی «ایسنا» با آنها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.