ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر علوم:۹۰ درصد دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر آزاد شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر آزاد شده‌اند و این وزارتخانه پیگیر وضعیت دانشجویانی است که هنوز آزاد نشده‌اند. او گفته زمان و پروسه آزادی این دانشجویان بر عهده نهادهای دیگر است و وزارت علوم فقط پیگیر به نتیجه رسیدن مقدمات آزادی این افراد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر آزاد شده‌اند و این وزارتخانه پیگیر وضعیت دانشجویانی است که هنوز آزاد نشده‌اند. غلامرضا غفاری گفته زمان و پروسه آزادی این دانشجویان بر عهده نهادهای دیگر است و وزارت علوم فقط پیگیر به نتیجه رسیدن مقدمات آزادی این افراد است.

غفاری گفته که آمار دقیقی از دانشجویان در بازداشت ندارد اما یقینا تعداد این دانشجویان محدود است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در حال حاضر مقدمات آزادی دانشجویان بازداشتی از طریق مراجع ذی‌ربط و وزارت علوم در حال انجام است. او اپهار امیدواری کرده که به زودی این دانشجویان نیز آزاد شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین گفته : «متاسفانه آزادی این تعداد دانشجویان بازداشتی تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم محقق نشد و برنامه امتحانی بسیاری از دانشگاه‌ها یا تمام شده و یا در روزهای پایانی قرار دارد.»

به گفته غفاری بیشتر دانشجویان بازداشتی اتفاقات اخیر از دانشگاه تهران بوده‌اند.

پیش‌تر برخی از نمایندگان مجلس گفته بودند که بیش از ۱۰۰ دانشجو در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده‌اند.

۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائی، دو نامه جداگانه نوشته‌اند و ضمن درخواست آزادی بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر هشدار داده‌اند که تداوم بازداشت معترضان «مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت».

این نمایندگان همچنین در نامه خود گفته‌اند: «تداوم نگهداری و طولانی شدن زمان بازداشت آنان (معترضان) به‌ویژه دانشجویان و علی‌الخصوص دانشجویان دختر بازداشتی، مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.»

در اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌ آغاز شد و به زودی دامنه آن به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش یافت. به‌گفته مقامات جمهوری اسلامی در این اعتراضات ۲۵ نفر کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند. همچنین تاکنون دست‌کم دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که مقامات قضائی ایران می‌گویند آن‌ها خودکشی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.